حسینی: فونتانا مربی شناخته شده و موفقی است؛ در آینده سرمربی تیم ملی، ایرانی خواهد بود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بوکس با تاکید بر اینکه در این مقطع زمانی نیاز به مربی خارجی (کوبایی) داشتیم، گفت: فونتانا مربی شناخته شده و کارنامه‌داری است و مربیان ما باید از حضور در کنار او به دانش خود افزوده تا در آینده هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند.

سیدروح‌الله حسینی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص اینکه "فونتانا" مربی نام‌آشنای کوبایی جهت همکاری با فدراسیون بوکس ایران تا ساعاتی دیگر وارد کشورمان می‌شود، اظهار داشت: از روزی که به فدراسیون آمدم، قول جذب مربی خارجی را دادم چراکه معتقدم در این مقطع زمانی نیاز به مربی خارجی داشتیم.

وی گفت: اولویت من جذب مربی کوبایی بود چراکه آنها مهد بوکس دنیا بوده و بسیار متعهد هستند. چند کشور دیگر هم هستند که مربیان خوبی دارند، اما کوبایی‌ها متعهد و آکادمیک بوده و شرایط بهتری دارند.

رئیس فدراسیون بوکس با بیان اینکه چند گزینه کوبایی را مدنظر داشته، ادامه داد: گزینه اول ما آسه‌بال بود که تجربه حضور در ایران را هم دارد، اما اکنون او سرمربی تیم ملی کوبا است و با فدراسیون کشورش قرارداد داشته و به همین دلیل نتوانست به ایران بیاید. رائول، فونتانا و گونزالز هم سایر گزینه‌ها بودند.

حسینی با بیان اینکه پروسه مذاکرات با مربیان به خصوص فونتانا بیش از هشت ماه طول کشید، گفت: بالاخره با فونتانا به توافق رسیدیم و او امشب وارد تهران خواهد شد. پروفسور فونتانا در دانشگاه تدریس می‌کند، دارای کارنامه درخشانی است، به زبان انگلیسی صحبت می‌کند.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و همکاری‌های "حسین رحمتی" مدیر تیم‌های ملی، گفت: رحمتی اصرار کرد تا مشخص شدن تکلیف فونتانا، دیگر مربی کوبایی (رینالدو فونتس) را به ایران بیاوریم تا زمان با توجه به در پیش بودن مسابقات جهانی ایتالیا (گزینشی المپیک پاریس) از دست نرود، که این کار را انجام دادیم. من از فونتس راضی هستم، چراکه مربی خوبی است و در همین ۲ ماه، شرایط نسبتا خوبی را در تیم ملی ایجاد کرده است. با آمدن فونتانا و آغاز کارش در تیم ملی بزرگسالان، فونتس به‌عنوان مربی در کنار او خواهد بود تا به هموطنش کمک کند.

حسینی: فونتانا مربی شناخته شده و موفقی است؛ در آینده سرمربی تیم ملی، ایرانی خواهد بود

حسینی با بیان اینکه فونتانا مربی شناخته شده و کارنامه‌داری است، تصریح کرد: او بسیار منظم و جدی است و کارنامه درخشانی دارد و قطعا می‌خواهد در ایران نیز کارنامه‌اش را درخشان‌تر کند. امیدوارم منابع مالی به گونه‌ای تامین شود تا بتوانیم او را برای چند سال داشته باشیم تا بتوانیم در المپیک لس‌آنجلس موفق ظاهر شویم و مربیان داخلی ما هم از دانش وی استفاده کنند.

رئیس فدراسیون بوکس، ادامه داد: پروسه جذب مربی خارجی سختی‌های خاصی دارد و جلسات متعددی با مسئولان وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک داشتیم که باید از کمک‌ها و حمایت‌های آنان تشکر کنم. اگر در بازی‌های آسیایی مدال می‌گرفتیم، دستمان بازتر می‌شد، اما با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم چون اهداف مختلفی داریم.

حسینی با تاکید بر اینکه تمام تلاش‌ها به این دلیل است تا در آینده هدایت تیم ملی بزرگسالان به مربیان ایرانی سپرده شود، گفت: می‌خواهیم مربیان کشورمان پیشرفت کنند و خودم نیز دوست دارم هدایت بزرگسالان به هموطنانم داده شود. اما باید قبول کنیم که مربیان ما باید با حضور در کنار کوبایی‌ها، دانش خود را به‌روز کرده تا در آینده کار را در دست بگیرند.

رئیس فدراسیون بوکس، ادامه داد: اکنون هدایت چهار رده از تیم‌های ملی (نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید) ما برعهده مربیان ایرانی است و قطعا در آینده نیز سرمربی تیم ملی بزرگسالان از مربیان شایسته کشورمان انتخاب می‌شود، اما در این مقطع زمانی نیاز به مربیان کوبایی داشتیم. باید قبول کنیم از بوکس روز جهان عقب هستیم و مطمئن باشید در آینده تیم ملی بزرگسالان هم به مربیان ایرانی سپرده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha