۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۴۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85363541
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دیدار جمعی از هنرمندان حاضر در جام ملت‌ها با وائل الدحدوح + فیلم

تهران-ایرنا- «وائل الدحدوح» خبرنگار مجروح شبکه تلویزیونی الجزیره که درحال مداوا در قطر است، میزبان جمعی از هنرمندان حاضر در جام ملت‌ها بود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، وائل الدحدوح خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در دیدار جمعی از هنرمندان ایرانی حاضر در جام ملت‌های آسیا گفت: واقعهٔ بسیار سختی است. اول اینکه دیدار شما غنیمت است. بسیار ممنونم بابت این دیدار. موقعیت ارزشمندی است. دوم اینکه، حقیقت دارد که ما در فلسطین شرایط بسیار سختی را داریم و درد و بلا بزرگ است و مردم غزه  به‌طور خاص، هزینهٔ بسیار سنگینی را می‌پردازند ولی در نهایت، این تقدیر ماست که در این سرزمین زندگی می‌کنیم.

وی افزود: "این زمین پاسدار است" و خداوند ما را به‌عنوان حافظان مسجد الاقصی انتخاب کرده است که از این قضیه دفاع کنیم. قضیه‌ای که قضیهٔ هر ایرانی، هر پاکستانی و هر عربی و هر آمریکایی و هر انسان آزاده‌ای در جهان است. پروردگار ما سبحان و تعالی مقدر کرده که به این واسطه دل‌های جهانیان را روشن کند و ما را برگزیده که برای این امر تلاش کنیم.

الدحدوح گفت: ما به فضل خداوند، آرزو می‌کنیم که افکار عمومی نسبت به این قضیه روشن شود و ما برای قیام جهت برپاییِ این واجب، توانا باشیم. 

وی افزود: این عملی است که هزینه‌اش بسیار سنگین است. و این هزینه، همان عزیزان‌مان، تقدیرات‌مان و تحول زندگی روزانه و تغییر عادات‌مان است. ولی با وجود این هزینه گزاف، هدف، هدف بزرگی است. و من همیشه می‌گویم که اهداف بزرگ، هزینه‌های بزرگی می‌خواهد.

خبرنگار الجزیره تصریح کرد: امروز چهره حقیقی اسرائیل برملا شد و در نتیجه مردم جهان با فلسطین اعلام همبستگی می‌کنند. یعنی ان شاالله ان شاالله ان شاالله، این ابتدای تغییر واقعی و آغاز ازادی قدس باشد.

الدحدوح تاکید کرد: این آزادی ممکن است بعد از یک سال، بعد از دو سال باشد و آرزو می‌کنم ما در لحظهٔ آزادی زنده باشیم و ان‌شاءالله در کنار کل امت عربی و اسلامی و تمام انسان‌های آزاده که امروز از حق و مظلومیت مردم فلسطین دفاع می‌کند.
الدحدوح که سه فرزند خود را در حملات رژیم صهیونیستی از دست داده است، گفت: همیشه می‌گویم که اهداف بزرگ هزینه‌های بزرگی می‌خواهند و معتقدم این هزینه‌ها چیزی نیست و از خداوند می‌خواهم این را از ما بپذیرد، فرزندانمان، اسیرانمان، عزیزانمان و تحمل این سختی‌ها را بپذیرد.

وی افزود: امروز چهره حقیقی اسرائیل برملا شده است و در نتیجه آن مردم جهان با فلسطین ابراز همبستگی و همدردی کردند. به خواست خداوند متعال این ابتدای تغییر واقعی و آغاز آزادی قدس باشد.

وائل الدحدوح خبرنگار الجزیره در حالی که در نزدیکی مدرسه حیفا در مرکز خان یونس مشغول پوشش خبری بود، بر اثر موشک بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی مجروح شد.

این خبرنگار پس از ترک غزه، روزها پیش در بیمارستانی در قطر تحت مداوا قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha