رییس دانشگاه اصفهان: حکمرانی آموزش عالی نیازمند تحول است

اصفهان-ایرنا- رییس دانشگاه اصفهان گفت: با وجود رُشد چشمگیر برخی از شاخص‌های کمی در عرصه آموزش عالی، امکانات رفاهی و شاخص‌های کیفی این حوزه وضعیت مطلوبی ندارد و در این زمینه، حکمرانی آموزش عالی نیازمند تغییر و تحول است.

به گزارش ایرنا، حسین هرسیج روز دوشنبه در نشست شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی استان اصفهان افزود: هرچند آموزش عالی از بُعد شاخص‌های کمی رُشد خوبی داشته ولی چون آمایش‌های کیفی بخوبی انجام نشده، موازی کاری ‌زیادی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و تربیتی اتفاق افتاده است و از نظر امکانات رفاهی و کیفی، وضعیت جاری مطلوب نیست.

وی ادامه داد: تعداد دانشگاه‌ها و جمعیت دانشجویی پس از انقلاب رُشد چشمگیری داشت و ضروریست پس از این رشد کمی، بُعد کیفی نیز مورد توجه قرار گیرد که لازمه آن انجام آمایش‌های کیفی است.

وی یادآور شد:اصفهان از جهات مختلف وجوه‌ مثبتی در کشور دارد و از نظر دانشگاهی نیز بهترین دانشگاه‌های ایران در این استان قرار دارند و دانشگاه‌های دولتی، غیرانتقاعی، پیام نور و آزاد آن در کشور مطرح و سرآمد هستند.

هرسیج اظهار داشت: استان اصفهان با وجود ۲۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی افزون بر۲۰۰ هزار دانشجو دارد و بحث خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه‌ها از مسائل مهم در حوزه امور دانشجویی است.

رییس دانشگاه اصفهان گفت: نباید اجازه داد دانشگاه‌های فاقد امکانات لازم برای سرویس‌دهی، دانشجو جذب کنند، البته دانشگاه اصفهان نظارت‌های جامعی در امور خوابگاه‌ها دارد ولی لازم است با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط بررسی‌ دقیقی در این خصوص انجام شود چون اگر برای یک نفر مشکلی پیش بیاید باید همه در قبال آن پاسخگو باشیم.

وی افزود: دانشجویان خوابگاهی از آغوش گرم خانواده خود جدا می‌شوند و برای علم‌آموزی یه شهر دیگر می‌روند و اگر به خوابگاه‌های کم امکانات بروند، دیر یا زود با مشکلاتی مواجه خواهند شد که می‌تواند برای دانشجو، دانشگاه و جامعه تبعات زیادی در پی داشته باشد.

وی یادآور شد: باید برای افزایش کیفیت خوابگاه‌ها بسرعت اقدام و استانداردها را دست کم در سطح میانگین پیاده کرد البته تحقق این امر در برخی موارد از توان دانشگاه خارج است که باید متناسب با ظرفیت‌ها اقدامات عملی در باره کیفیت بخشی به خوابگاه‌ها انجام شود.

به گزارش ایرنا، شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی استان با حضور رییس دانشگاه اصفهان، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون دانشجویی و اعضای کمیته اجرایی شورای نظارت این دانشگاه، صبح و بعد از ظهر امروز با هدف هم‌اندیشی و ارائه راهکارهای مناسب در حوزه وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی غیردولتی تشکیل شد.

دانشگاه اصفهان با بیش از ۷۰ سال قدمت یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور محسوب می‌شود، این دانشگاه با احتساب دانشکده‌های خوانسار و شهرضا دارای حدود ۱۹ هزار و ۴۱۸ دانشجو، ۶۶۰ عضو هیات علمی در ۴۱۰ رشته تحصیلی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha