۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85363321
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی از کار افتاده مشهد همچنان خدمات رسانی می کنند

مشهد- ایرنا- سرپرست سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: ۵۷ درصد از ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر عمری بیش از هشت سال دارند که بر اساس استاندارهای تعریف شده، در زمره خودروهای از کار افتاده و فرسوده به شمار می‌روند.

محمد غلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون هزار و ۲۸۲ دستگاه اتوبوس، ۳۰ دستگاه میدل باس و ۴۰۵ دستگاه در ناوگان اتوبوسرانی این کلانشهر فعال هستند.

وی اضافه کرد: ۹۷۲ دستگاه خودرو در ناوگان وجود دارد که میانگین عمر آنها بیش از هشت سال است و بر اساس استاندارهای تعریف شده، فرسوده هستند.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی مشهد ادامه داد: نظارت مستمر بر ناوگان از لحاظ آلایندگی زیست محیطی انجام می شود و در صورت مشاهده اتوبوس دودزا ، خودرو دارای نقص از خطوط خارج و به تعمیرگاه منتقل می شود.

غلامی با اشاره به گازوئیل سوز بودن کل ناوگان اتوبوسرانی مشهد، افزود: در گذشته تعدادی از اتوبوسها گازسوز بود اما اعتبار مخازن تمام شده و از آنجا که مخزن استاندارد در کشور برای جایگزینی وجود ندارد، اجازه تردد به آنها داده نمی شود.

وی تاکید کرد: نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از سوی مدیریت شهری با جدیت پیگیری می شود اما تحقق این مهم نیازمند حمایت دولت است.

طول مسیر اتوبوسرانی در مشهد ٢ هزار و ٧٠٠ کیلومتر است که ٢٣ کیلومتر از آن، مسیر خطوط تندرو و بی. آر. تی است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha