۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85363312
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴۳ مقاله به همایش بین‌المللی توسعه پایدار دریا محور خرمشهر ارسال شد

 آبادان - ایرنا - دبیر علمی دومین همایش بین‌المللی و چهارمین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر گفت: ۲۴۳ مقاله در ۱۰ سرفصل به دبیرخانه همایش ۲سالانه بین‌المللی و ملی ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد موسوی روز سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران آبادان و خرمشهر در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر اظهار کرد: ۶۰ مقاله به عنوان سخنران، ۹۳ مقاله به صورت پوستر و چهار مقاله نیز به صورت سخنران کلیدی پذیرش شده است ضمن اینکه ۸۶ مقاله شرایط حضور در همایش را به دست نیاوردند.

وی افزود: مقالات رسیده از اساتید، دانشجویان و صاحب نظران در حوزه دریا است که با حضور ۱۵۲ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های داخلی و خارجی داوری و پذیرش شدند.

۲۴۳ مقاله به همایش بین‌المللی توسعه پایدار دریا محور خرمشهر ارسال شد

موسوی گفت: این مقالات در حوزه‌های منابع طبیعی دریا ، شیلات و محیط زیست دریا، علوم زیستی دریا ، علوم غیر زیستی دریا، مهندسی دریا، ژیوپولتیک دریا و بخش بین‌الملل است که به صورت حضوری و غیرحضوری و صورت ویدیو کنفرانسی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دبیر اجرایی همایش بین‌المللی توسعه پایدار دریا دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در ادامه گفت: این همایش در راستای تاکید مقام معظم رهبری و ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور و پس از برگزاری موفق اولین همایش بین المللی و سومین همایش ملی توسعه پایدار دریا محور در خرداد ماه سال ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد.

محمد ذاکری افزود: در این همایش استادی از دانشگاه‌های علوم دریایی کشورهای ترکیه و بصره عراق و شخصیت‌های برجسته از کشور و استان حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: این همایش در چهار محور علوم دریایی و اقیانوس، منابع طبیعی، منابع غیرطبیعی دریا و مهندس دریا با ۳۲ زیر عنوان به مدت ۲ روز برگزار خواهد شد.

ذاکری افزود: هر مقاله به طور متوسط توسط پنج نفر از اعضای علمی دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی داوری شده است و دانشگاه ÇANAKKALE ONSEKİZ MART کشور ترکیه و دانشگاه علوم دریایی بصره حمایت خود را از این همایش اعلام و در آن شرکت خواهند کرد.

وی هدف از برگزاری این همایش را ایجاد بستر مناسب برای مشارکت و تبادل نظر، دانش و اطلاعات بین‌ اساتید، محققان ومتخصصان عرصه‌های علمی و صنعتی، آشنایی و دستیابی به آخرین یافته‌های علمی، دستاوردها و تکنولوژی روز در زمینه علوم دریایی، ارزیابی ظرفیت‌های توسعه‌ای در زمینه‌های مختلف علوم دریایی و ایجاد همسویی و هماهنگی بین محققان و متخصصان در ۲ بخش دانشگاه و صنعت جهت گسترش همکاری و ارتباط بین دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی و صنایع برای رشد و گسترش فرهنگ استفاده بهینه و پایداراز منابع دریایی عنوان کرد.

همایش بین المللی توسعه پایدار دریا محور دهم و یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۲ در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha