۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبرنگار: 1447
کد خبر: 85363075
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

هزار تن ماهی سالانه در دلفان تولید می‌شود

۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۱۳
کد خبر: 85363075
هزار تن ماهی سالانه در دلفان تولید می‌شود

خرم آباد - ایرنا - رییس اداره شیلات دلفان گفت: ظرفیت اسمی تولید ماهی در این شهرستان ۶۵۰تن است اما هم اکنون سالانه هزار تن قزل آلا با تلاش مالکان مزارع پرورشی تولید می شود.

عزیز سهرابی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به فعالیت ۱۵مزرعه پرورش ماهی در دلفان افزود: همچنین پنج مزرعه پرورشی به سبب مشکلات منابع آب و خشکسالی های متوالی بصورت موقت از چرخه تولید خارج و نیمه فعال هستند.

وی تصریح کرد: طرح بزرگ مزرعه تکثیر ماهیان سردآبی با ظرفیت یک میلیون قطعه نیز در نورآباد در دست ساخت است که ۹۰ درصد پیشرفت کاری دارد و با بهره برداری از آن، ۹۰ فرصت شغلی مستقیم و ۲۰۰ فرصت غیرمستقیم ایجاد می شود.

وی همچنین بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره جهت تکمیل، تجهیز و سرمایه در گردش زیرساخت های پرورش ماهی امسال در دلفان پرداخت و مجوز فعالیت ۱۰ واحد دیگر صادر شده است که در انتظار دریافت تسهیلات برای عملیات ساخت هستند.

سهرابی تاکید کرد: گوشت ماهیان تولیدی در دلفان به سبب سلامت آب جاری از چشمه‌ها و رودخانه این شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار است.

رییس اداره شیلات دلفان، کاهش منابع آب زیرزمینی و جاری را از مهمترین چالش های شیلات عنوان کرد و افزود: مشکل تامین سوخت و جاده های دسترسی نیز از دیگر موانع تولید در بخش پرورش ماهی دلفان می باشد.

سهرابی با اشاره به ظرفیت رودخانه بادآور دلفان برای پرورش ماهی و اجرای طرح های شیلات افزود: اجرای این مهم در گرو تکمیل و بهره برداری از طرح تصفیه خانه فاضلاب نورآباد( مرکز شهرستان دلفان) است که در این صورت چشم انداز خوبی برای تولید و اشتغال پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha