هشت هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال به کشاورزی خراسان شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هشت هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به کشاورزی استان تخصیص یافت.

محمد محمدزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۳ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۳۱ طرح در بخش کشاورزی خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهور مصوب شده بود.

وی افزود: از این تعداد؛ ۲۰ طرح مربوط به حوزه سازمان جهاد کشاورزی، ۶ طرح مربوط به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، و الباقی طرح ها مرتبط با اداره کل امور عشایری، اداره کل دامپزشکی و اداره کل تعاون روستایی استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در بخش کشاورزی استان ۶ طرح مربوط به آب و خاک، ۶ طرح در بخش تولیدات دامی و امور اراضی، چهار طرح در بخش های باغبانی و شیلات و ۲ طرح نیز در بخش های شهرک های کشاورزی و تسهیلات برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اعتبار مربوط به سازمان جهاد کشاورزی در بخش های آب و خاک برای سامانه های آبیاری نوین، احیای قنات ها، آبخوان داری و آبخیزداری، امور دام، مرغ و طیور، زراعت و باغبانی هزینه می شود.

خراسان شمالی با وسعتی بیش از ۲۸ هزار کیلومتر از شمال و شمال شرقی دارای مرز مشترک با جمهوری ترکمنستان است و این استان دارای ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی است که سالانه افزون بر ۲ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در آن تولید می

حدود ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند و ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال این استان در حوزه کشاورزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha