تنور داغ انتخابات در مازندران با اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده جدید

ساری- ایرنا- تنور انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران با اعلام نتیجه جدید بررسی صلاحیت نامزدها از سوی هیئت نظارت بر انتخابات کشور و شورای نگهبان و تایید نشدن صلاحیت ۲ نماینده کنونی مجلس داغ‌تر شده و فضای انتخاباتی این استان را وارد مرحله جدیدی کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقابت نامزدهای حضور در مجلس دوازدهم با اعلام نتیجه بررسی صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان تنگاتنگ‌تر و فشرده‌تر از هفته‌های گذشته شده است.
ستاد انتخابات مازندران اعلام کرده که از مجموع ۷۴۸ نفری که قصد شرکت در انتخابات مجلس دوازدهم و نشستن روی یکی از صندلی‌های ۱۲ گانه مازندران در بهارستان را داشتند، در نهایت ۳۷۷ نفر در رقابت باقی ماندند. البته هیات اجرایی انتخابات در استان، پس از بررسی شرایط مقدماتی نامزدها از بین ۷۴۸ نفری که نام‌نویسی کرده بودند صلاحیت ۵۲۹ نفر را تایید کرد که از بین این ۵۲۹ نفر اکنون ۳۷۷ نفر از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه مازندران به دور نهایی رقابت انتخاباتی راه یافتند.
رئیس ستاد انتخابات مازندران در این باره اظهار کرد که بر اساس ماده ۶۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از پایان مهلت ۵۰ روزه بررسی صلاحیت داوطلبان در هیات نظارت اسامی تایید یا رد صلاحیت شده‌ها اعلام شد و بیش از نیمی از داوطلبانی که ثبت‌نام کرده بودند تعیین صلاحیت شدند.
به گفته قاسم عزیززاده گرجی صلاحیت ۱۵ درصد از داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران احراز نشد و صلاحیت ۲۱۸ نفر نیز تایید نشده است. ۳۲ نفر نیز از ادامه حضور در چرخه انتخابات انصراف دادند.

تنور داغ انتخابات در مازندران با اعلام اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده جدید
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران در تازه ترین اظهار نظر خود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از تایید صلاحیت ۳۵ نفر دیگر از داوطلبان نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان توسط شورای نگهبان خبرداد.
قاسم عزیززاده گرجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تایید صلاحیت داوطلبان نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی توسط فرمانداران مراکز ۹ گانه حوزه انتخابیه مازندران در قالب پیامک به آنان اطلاع رسانی خواهد شد و تایید صلاحیت شدگان می توانند برای دریافت تاییدیه به مرکز حوزه انتخابیه خود مراجعه کنند.
انتخابات مجلس دوازدهم در مازندران که از آغاز فرآیند نام‌نویسی نسبت به دوره یازدهم با افزایش ۷۵ درصدی تعداد نامزدها داغ‌تر به نظر می‌آمد، با تایید صلاحیت بیش از ۵۰ درصد نامزدها و اعلام احراز نشدن صلاحیت برخی چهره‌های مشهور مدیریتی استان برای حضور در انتخابات وارد مرحله حساس‌تری شده است.
بنا به اعلام ستاد انتخابات مازندران از حوزه‌های انتخابیه ۹ گانه این استان در مجموع ۷۴۸ نفر برای تصاحب یکی از ۱۲ کرسی مازندران در مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند که پس از بررسی پرونده‌ها و صلاحیت نامزدها در ۲ مرحله توسط هیئت اجرایی در استان و هیئت نظارت بر انتخابات کشور، در نهایت تا این لحظه با آمار جدید ارایه شده از سوی شورای نگهبان ۴۱۲ نفر در گردونه رقابت انتخاباتی باقی ماندند.
بر اساس اطلاعات دریافتی ایرنا و اعلام ستاد انتخابات مازندران، از ۱۲ نماینده کنونی این استان در مجلس شورای اسلامی ۱۰ نماینده موفق به دریافت تایید صلاحیت از هیات نظارت بر انتخابات شدند و صلاحیت ۲ نماینده احراز نشد.

اسامی تایید صلاحیت شدگان نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در مازندران

ردیف نام نام خانوادگی نام پدر حوزه انتخابیه
1 سعید بهزادی علی آمل
2 سیدصادق حسینیان مهدی آمل
3 فرامرز ابوالحسنی درونکلا حسن بابل
4 سید مصطفی اندیکلائی سیدکریم بابل
5 حسن بابازاده لهی جان برار بابلسر و فرویدونکنار
6 مهدی بادی کناری رمضانعلی بابلسر و فریدونکنار
7 محمد سلیمانی ورکی گزعلی بابلسر و فریدونکنار
8 هومن شریفی مسلم بابلسر و فریدونکنار
9 هادی هاشمیان غلامرضا بابلسر و فریدونکنار
10 مهدی ابراهیمی ورکلائی محمدتقی بهشهر، نکا و گلوگاه
11 محسن تربتی محمد بهشهر، نکا و گلوگاه
12 علی دست باز اسماعیل بهشهر، نکا و گلوگاه
13 علیرضا سعدی پور مهدی تنکابن، رامسر و عباس آباد
14 محسن بهشتی نصرالله ساری و میاندرود
15 شهربانو پریچهره ابراهیم ساری و میاندرود
16 حسین توکلی اسماعیل ساری و میاندرود
17 میرکمیل حسینی ولشکلائی سیدمهدی ساری و میاندرود
18 رضی رفاه کار علی اکبر ساری و میاندرود
19 ابراهیم اسدی بشلی موسی قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
20 سالار باوند علی قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
فاطمه برزگر چالی عیسی قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
یوسف علی جوانی قادیکلائی اسماعیل قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
فرهاد رستمعلی گنجعلی قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
سیدمحمد رضا نواب سیدابوالحسن قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی
عبدالرحمن آزاد محمدحسن نور و محمودآباد
رحیم اخوان آریج یزدان نور و محمودآباد
جهانگیر اسماعیلی میرزاآقا نور و محمودآباد
مهدی اسماعیلی حسین نور و محمودآباد
مهدی تقی پور حمید نور و محمودآباد
سیدمحمود هاشمی شعبان نور و محمودآباد
احمد تونی فیروزکلا زعفر نوشهر، چالوس و کلاردشت
مهدی تقی پور خدابخش نوشهر، چالوس و کلاردشت
سیدرسول حسینی سیدجمشید نوشهر، چالوس و کلاردشت
سعید حق پرست لطف الله نوشهر، چالوس و کلاردشت
شهاب لهراسبی نیچکوهی سعدی نوشهر، چالوس و کلاردشت

مازندران ۹ حوزه انتخابیه شامل "ساری و میاندورود"، "قائمشهر، ‌سوادکوه، سوادکوه شمالی، ‌سیمرغ و جویبار"، "نکا، گلوگاه و بهشهر"، "تنکابن، ‌رامسر و عباس‌آباد"، "نور و محمودآباد"، "نوشهر، چالوس و کلاردشت"، "بابل"، "آمل" و "بابلسر و فریدونکنار" دارد که از این ۹ حوزه در مجموع ۱۲ نماینده راهی بهارستان می‌شوند.

طبق برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود. استان مازندران بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha