۱۲ سایت تلفن همراه در روستاهای استان اردبیل راه‌اندازی شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از راه‌اندازی ۱۲ سایت جدید ارتباطی تلفن همراه (ایرانسل و همراه اول) در نقاط روستایی این استان خبر داد.

شهریار سرداری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهبود شرایط ارتباطی و دسترسی ساکنان نقاط روستایی به اینترنت پرسرعت از جمله برنامه‌های دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که در این راستا نسبت به راه‌اندازی ۱۲ سایت جدید از شهریور امسال تا کنون اقدام شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی سایت ارتباطی جدید ایرانسل در روستای کرد قشلاقی از توابع شهرستان اردبیل با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال افزود: راه‌اندازی سایت جدید ارتباطی ایرانسل در روستای ۹۷ خانواری پیر آلقیر که ۳۱۵ نفر جمعیت دارد، با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال و سایت روستای عباس‌آباد با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال که۲۳ خانوار و ۸۱ نفر جمعیت دارد، از جمله اقدام‌ها در این زمینه در شهرستان اردبیل است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل بیان کرد: راه‌اندازی سایت جدید ارتباطی ایرانسل در روستاهای سوها از توابع شهرستان نمین با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال که دارای ۵۸۲ خانوار با جمعیت یک هزار و ۹۵۸ نفر است و سایت روستای آلوچه سبلان از توابع شهرستان سرعین با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال با ۴۲ خانوار و جمعیت ۱۴۳ نفر از دیگر اقدام‌های صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین راه‌اندازی سایت جدید ارتباطی ایرانسل در روستای شویر از توابع شهرستان کوثر با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال که دارای ۲۹۲ خانوار و جمعیت ۹۱۱ نفر است و سایت روستای علی‌آباد از توابع شهرستان کوثر با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال که ۴۶ خانوار با جمعیت ۱۱۱ نفر دارد، از جمله اقدام‌ها برای ارتقای شرایط ارتباطی نقاط روستایی می‌باشد.

سرداری در ادامه راه‌اندازی سایت جدید ارتباطی ایرانسل با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال در روستای کاظم اوغلان با ۱۱۶ خانوار و ۴۲۳ نفر جمعیت و سایت جدید ارتباطی همراه اول با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در روستای قشلاق اجاق با ۳۴ خانوار با جمعیت ۱۲۰ نفر را از دیگر اقدام‌های اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل برشمرد.

وی عنوان کرد: سایت جدید ایرانسل با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در روستای چاخرچمنی از توابع مشگین‌شهر که ۴۶ خانوار با ۱۳۳ نفر جمعیت دارد و راه‌اندازی سایت جدید ارتباطی همراه اول در روستای گلوجه از توابع شهرستان خلخال با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال که ۵۴ خانوار با ۱۸۰ نفر جمعیت دارد نیز از شهریور تا کنون اجرا شده است.

بر اساس آمارهای موجود بیش از ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک‌هزار و ۸۰۰ روستای استان اردبیل سکونت دارند که ۲۳۷ روستا به دلیل کاستی‌های امکاناتی و زیرساختی در سال‌های گذشته مهاجرفرست شدند و ۲۱۱ روستای دیگر هم در معرض خطر مهاجرت قرار دارند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، در شمال‌غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha