۲۴ زندانی جرایم غیرعمد در استان‌ اردبیل آزاد شدند

اردبیل- ایرنا- ۲۴ نفر که به دلیل جرایم غیرعمد و مالی دوران محکومیت خود را در زندان‌های استان اردبیل سپری می‌کردند، با حمایت‌های ستاد دیه استان از محل کمک‌های مالی خیران به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت امام علی (ع) و روز پدر آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس کل دادگستری استان اردبیل عصر دوشنبه در جشن آزادسازی این زندانیان گفت: مبلغ محکومیت زندانیان مورد اشاره که به دلیل جرائم غیرعمد و مالی در حبس بودند، به ۴۷۰ میلیارد ریال می‌رسید که با کمک کارکنان خیر بانک ملت، اعطای تسهیلات بانکی، کمک قضات استان از طریق اعسار و تقسیط و گذشت خود شاکیان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو با قدردانی از خیران استان اردبیل بیان کرد: خوشبختانه تغییر خوبی در جامعه از نظر نگاه فرهنگی به موضوع کمک به زندانیان اتفاق افتاده است، به طوری که تنها در یک مورد شخص خیری مبلغ ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه احسان و نذرهای مجلس ترحیم را در راستای آزادی زندانیان به ستاد دیه استان اهدا کرد که اقدامی بسیار تحسین برانگیز است و جای بسی قدردانی دارد.

رئیس‌ هیات مدیره ستاد دیه استان اردبیل با اشاره به آمار عملکرد این ستاد، اظهار کرد: با وجود اینکه امسال حدود ۲۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی آزاد شدند، ولی هم اکنون بیش از ۳۰۰ نفر محکوم دیگر در زندان‌های استان به‌سر می‌برند که چشم‌انتظار کمک‌های مردم ولایی و خیر برای فراهم شدن زمینه بازگشتشان به آغوش خانواده هستند.

نمایندگی ستاد مردمی دیه در اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شد که حدود ۲۲ سال از آغاز فعالیت ستاد در استان می‌گذرد و از بدو تاسیس تا کنون بیش از ۴۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان با کمک‌های این ستاد آزاد شدند.

بر اساس آمارهای ستاد، بیش از ۳۵۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی در این مدت جمع‌آوری و برای آزادی زندانیان مورد اشاره با مجموع مبلغ محکومیت یا بدهی افزون بر هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

در مجموع ۲۵۳ موسسه خیریه و مرکز نیکوکاری در استان اردبیل مجوز فعالیت دارند که پیشینه برخی از آنها به بیش از ۸۰ سال می‌رسد و فعالیت‌های این خیریه‌ها تا آنجا گسترش یافت که در نهایت در جریان نخستین همایش سراسری شوراهای خیریه که چند ماه پیش به میزبانی مشهد مقدس برگزار شد، اردبیل به عنوان استان برتر در تشکیل شوراهای خیریه انتخاب گردید.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha