بررسی ابعاد و آسیب‌شناسی حفاظت از ورزشکاران در نشستی تخصصی

تهران- ایرنا- در نشست تخصصی حفاظت از ورزشکاران که با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک برگزار شد، ابعاد، آسیب‌شناسی و راهکارهای این موضوع از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، برگزاری نشست تخصصی حفاظت از ورزشکاران با حضور سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، مریم کاظمی‌پور معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، سخنرانان و نمایندگانی از فدراسیون‌های مختلف ورزشی برگزار شد.

در این نشست هاشمی ضمن تاکید بر حمایت کمیته ملی المپیک از برگزاری این جلسات اظهار داشت: عمده فعایت کمیسیون‌های ۱۷ گانه کمیته ملی المپیک ارائه مشاوره است. اما این کمیسیون‌ها مجاز هستند طبق توافقی که با رئیس و اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک داشتیم، برخی از موضوعات مهم را در قالب برنامه‌های رسمی به مخاطبان منتقل کنند که در این راستا کمیسیون زنان و ورزش با توجه به اهمیت موضوع حفاظت از ورزشکاران که مورد تأکید کمیته بین‌المللی المپیک نیز می‌باشد برنامه امروز را برگزار کرد.

وی ضمن ارائه توضیحاتی درخصوص ورزش بانوان و حفاظت از ورزشکاران اظهار داشت: ما به‌دنبال انتقال پیام این جلسه به جامعه ورزش به‌ویژه فدراسیون‌ها و ورزشکاران هستیم. باید خروجی و پیام امروز را در قالب یک بیانیه در چند بند جمع‌بندی کنیم و به منظور دستیابی تمامی ورزشکاران در همه رده‌ها، خروجی کار را در سطح ۳۱ استان گسترش دهیم و در دسترس تمامی ورزشکاران قرار دهیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: اگر ملاحظاتی در بحث حفاظت از ورزشکاران است که نمی‌توانیم علنی به آن بپردازیم، در این قبیل کلاس‌های آموزشی که کمک زیادی به ورزش کشور خواهد کرد، باید این ملاحظات به بحث گذاشته شود.

وی با بیان این‌که حفاظت از ورزشکاران پیامی دوطرفه است، اظهار داشت: اگر به‌دنبال کسب موفقیت‌هایی در خصوص بحث حفاظت از ورزشکاران و تأثیرگذاری آن در جامعه ورزش هستیم باید از خودمان(وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی) شروع کنیم. لذا اگر دوستان وزارت ورزش موافق باشند ما جلسات اینچنینی را در حضور مسئولان فدراسیون‌ها برگزار کنیم تا تأثیرگزاری بیشتری داشته باشد.

در ادامه این نشست مهین فرهادی‌زاد رئیس کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک ضمن ارائه توضیحاتی در رابطه با برگزاری این نشست گفت: کمیسیون زنان و ورزش برنامه‌های متنوعی مربوط به ورزشکاران، مدیران ورزشی و مربیان زن دارد. کمیته بین‌المللی المپیک محورهایی در این بخش (کمیسیون زنان) توصیه کرده است که یکی از موضوعات اصلی بحث حفاظت از ورزشکاران است که در ۱۰ تا ۱۵ ساله اخیر توجه زیادی به آن شده است.

وی از رضا قراخانلو که با برقراری ارتباطی موثر با مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک در این حوزه، با برگزاری نشست‌هایی با تأیید این نهاد بین‌المللی فضایی را ایجاد کرده که اطلاعات کافی به ورزشکاران ارائه شود، تقدیر و تشکر کرد.

در این جلسه کاظمی‌پور در خصوص ورزش زنان و مراقبت‌های لازم، قراخانلو در رابطه با تبیین نگاه IOC به حفاظت از ورزشکاران، نصرالله سجادی درباره موضوعاتی در خصوص برگزاری رویداد و حفاظت از ورزشکاران، نازنین راسخ در خصوص بررسی پژوهش(ارائه مدل حفاظت از ورزشکاران)، محمدرضا دهخدا به تشریح مصادیق عینی در بحث حفاظت از ورزشکاران، سارا مهرانی در خصوص بررسی عملکرد افسر حفاظت از ورزشکاران و سیما لیموچی به بیان توضیحاتی در رابطه با حفاظت از ورزشکاران پارالمپیکی به ارائه نکاتی پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha