۴۱ کانون مساجد کرمان میزبان اجرای طرح "مسجد پایگاه قرآن" هستند

کرمان - ایرنا - مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: ۱۰۰ کانون فرهنگی و هنری مسجد در استان برای اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن درخواست دادند که از این تعداد ۴۱ درخواست تایید شد و این طرح در این مساجد در حال اجرا است.

به گزارش ایرنا، علی مهدی خانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: مسجد یک نرم افزار فکری و فرهنگی اصیل برگرفته از قرآن است که می تواند با تلاشی از جنس جهاد تبیین شبهات را خنثی کند.

وی با بیان اینکه شبکه مساجد محلات برای کمک به ترویج فرهنگ قرآنی در حال شکل گیری است تصریح کرد: طرح مسجد پایگاه قرآن برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اجرا می شود.

۴۱ کانون مساجد کرمان میزبان اجرای طرح "مسجد پایگاه قرآن" هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان اظهار داشت: ترویج سبک زندگی قرآنی و معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، انس با قرآن، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تأثیرگذاری بر مستمع و تحقق منویات رهبری را از مهمترین اهداف این طرح محسوب می شود.

وی با اشاره به اعلام آمادگی ۲۵ قاری برای حضور در این طرح ادامه داد: شناسایی و ثبت اطلاعات قاریان مجلسی خوان در سامانه، برگزاری جلسات هفتگی تلاوت مجلسی، شناسایی کانون ها و سطح‌بندی مساجد مجری طرح و در نهایت تقدیر از برترین ها از مراحل اجرای طرح مسجد پایگاه قرآن است.

مهدی خانی خاطر نشان کرد: در تعامل با آموزش و پرورش برای استفاده از حضور قاریان برتر دانش آموزی در طرح هر مسجد یک پایگاه قرآن هم هستیم.

وی گفت: شناسایی و تجلیل از مادران خانواده های قرآنی نیز از دیگر طرح های حوزه قرآن کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان است که در ۳۰ کانون تخصصی خواهران این طرح اجرا می شود.

۶۷۳ کانون فرهنگی هنری در استان کرمانو جود دارد که ۱۴۰ کانون در شهرستان کرمان و ۷۵ کانون در شهر کرمان فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha