۳۲۰ ایده نوآورانه به دبیرخانه رویداد ملی «رشد آوند» اصفهان ارسال شد

اصفهان- ایرنا- رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: بیش از ۳۲۰ ایده خلاق و نوآورانه از ابتدای آبان سالجاری تاکنون به دبیرخانه رویداد ملی «رشد آوند» ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرسول احمدیان روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: حدود نیمی از این ایده‌ها که در سایت kariznegar.ir به ثبت رسیده، تاکنون اجرایی شده و نیمی از آنها هم بصورت ایده‌پردازی است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها و ایده‌ها از کلیه استان‌ها به دبیرخانه ارائه و بیشترین آنها یعنی حدود یک سوم مربوط به استان اصفهان بوده که نشانه ظرفیت خوب این خطه در حوزه خلاقیت است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: با توجه به استقبال خوب از این رویداد و تقاضای نهادهای مختلف، امکان ارسال ایده به آن تا پایان بهمن تمدید شد.

وی اضافه کرد: مقرر است این رویداد هر سال و بصورت تخصصی در سایر موضوع‌ها نیز برگزار شود.

حجت‌الاسلام احمدیان افزود: آموزش و پرورش اصفهان و متولیان مسجد بویژه ستاد اقامه نماز همکاری خوبی با این رویداد داشته‌اند و مجموعه‌های متنوع فرهنگی دیگر از جمله ستاد امور مساجد، متولیان فرهنگی شهری و شهرداری، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه نیز در این رویداد به ما کمک می‌کنند.

وی با بیان‌اینکه یکی از راهبردهای دشمن در شبیخون فرهنگی عوض کردن سرچشمه‌های تربیتی جامعه است، خاطرنشان کرد: نهادهای تربیتی سالم به مرور زمان مرجعیت و جایگاه خود را از دست داده و نقش آنها کمرنگ شده و جای خود را به منابع غیرقابل اطمینان مانند سلبریتی‌ها و فضای مجازی سپرده‌اند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: خانواده بعنوان نخستین، مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد تربیتی نوجوانان مورد هجمه قرار گرفته و جایگاه این نهاد در نظام تربیتی کمرنگ شده یا از دست رفته است.

به گفته وی، مدرسه نیز بعنوان بزرگترین و گسترده‌ترین نهاد تربیتی و آموزشی کشور در سال‌های گذشته بدلایل مختلف در حوزه تربیت و پرورش دچار ضعف شده است .

وی ادامه داد: مسجد هم بعنوان متعالی‌ترین و سالم‌ترین مرجع تربیتی جوانان و نوجوانان از حضور این قشر خالی شده است و در این میان نُخبگان، دغدغه‌مندان و فرهیختگان بسیاری هستند که حتی در این سال های پُرتلاطم در حال تلاش برای بازیابی هویت و مرجعیت این سه نهاد مهم و سالم تربیتی هستند.

حجت الاسلام احمدیان گفت: هدف رویداد ملی ایده‌پردازی رشد آوند، بازیابی مرجعیت نهادهای اصلی و سالم تربیتی یعنی خانواده، مدرسه و مسجد است و در این رویداد بدنبال رشد آوندهای سالم تربیتی و پیدا کردن ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه هستیم تا این سه نهاد مهم تربیتی را به یکدیگر وصل کنند.

وی با بیان اینکه طرح ها باید پشتوانه علمی داشته و قابل انتقال به دیگران باشند، اظهار داشت: بدنبال این هستیم که با ثبت این طرح‌ها مالکیت مادی و معنوی آنها حفظ شود و با مستندسازی طرح‌های موفق برای استفاده سایر مجموعه‌ها به اشتراک گذاشته شوند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: خروجی این رویداد ملی در قالب سایت ایده، کتاب و مُستند تلویزیونی و نمایشگاه پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در فرایند این رویداد ضمن احصا ایده‌های برتر به پرورش ایده‌ها نیز کمک خواهیم کرد و با مشاوره رایگانی که توسط متخصصان حوزه‌های مختلف در حال اجراست، افراد دارای طرح و ایده از راهنمایی مشاوران حوزه‌های آموزش و پرورش، خانواده، تربیت و قوانین برای ارتقا ایده‌های خود استفاده خواهند کرد.

۳۲۰ ایده نوآورانه به دبیرخانه رویداد ملی «رشد آوند» اصفهان ارسال شد

رییس خانه فناوری‌های فرهنگی اصفهان نیز در این نشست اظهار داشت: خانه فناوری‌های اصفهان بعنوان نخستین شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه کارآفرینی فرهنگی در حوزه علمیه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام صادق امینی افزود: جامعه مخاطب اصلی رویداد رشد آوند جوانان و نوجوانان هستند و همخوانی ایده با فرهنگ اسلامی و ایرانی هم ضرورت دارد.

وی ادامه داد: پایگاه ثبت ایده‌ها در رویداد ملی رشد آوند سایت kariznegar.ir است اما بمنظور اطلاع رسانی بیشتر و سهولت مخاطبان صفحه morsalat.ir هم به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.

امینی اضافه کرد: حدود ۱۰ نمونه موفق از ایده‌های ارسالی از اصفهان و سایر استان‌ها در استودیوی دفتر تبلیغات اسلامی دعوت شدند و ضبط تصویری از نمونه و الگوی اقدامات آنها در راستای تعالی ارتباط خانواده با مسجد و مدرسه انجام و اکنون روی سایت این رویداد برای الگوگیری مخاطبان بارگذاری شده است.

وی افزود: همه ایده‌ها با مجوز ایده‌پردازان بازپخش خواهند شد و همه آنها از مشاوره رایگان و نتیجه نهایی داوری ایده خود مطلع خواهند شد.

به گزارش ایرنا، رویداد ملی «رشدآوند» فرصتی برای گردآوری، ارزیابی و معرفی ایده‌های مرتبط با تقویت تعامل خانواده، مسجد و مدرسه است که به همت خانه فناوری‌های فرهنگی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای ثبت ایده تا پایان بهمن ماه ۱۴۰۲ می‌توانند به پایگاه اینترنتی رشد آوند مراجعه کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha