بیشترین تخلفات ساکن مربوط به پارک خودرو در محل مخصوص معلولان و جانبازان است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: بیشترین میزان جریمه رانندگی و تخلفات ساکن معابر پایتخت، مربوط به پارک خودرو در محل مخصوص خودروی معلولان و جانبازان است.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ علی اصغر شریفی روز دوشنبه در این خصوص افزود: یکی از اصلی ترین و گران ترین نوع جریمه‌ای که در مورد تخلفات ساکن که از نوع غیرمجاز است و بالاترین نرخی که قانون برای آن تعیین کرده و پلیس نیز متخلفان را اعمال قانون می‌کند، توقف در محل اختصاصی جانبازان و معلولان است.

وی ادامه داد: در جدول تخلفات ساکن هیچ رقمی بالاتر از این نوع جریمه که مربوط به توقف در محل اختصاصی جانبازان و معلولان است، وجود ندارد.

سرهنگ شریفی اظهار کرد: مبلغ این جریمه ۱۰۵ هزار تومان و گران‌ترین جریمه در میان تخلفات ساکن است که برای فرد متخلفی که اقدام به پارک و توقف خودرو در این کرده در نظر گرفته شده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس با نصب تابلوی مخصوص در محل توقف و محل اختصاصی پارک جانبازان و معلولان از رانندگان دیگر می‌خواهد که در این محل توقف نکنند ولی متاسفانه برخی از رانندگان رعایت نکرده و مشکلاتی را برای این قشر آسیب پذیر ایجاد می‌کنند و عوامل پلیس هم مجبورند گران ترین نرخ تخلف از نوع تخلفات ساکن را برای این رانندگان متخلف در نظر بگیرید.

شیب تند تصادفات تهران در روزهای آخر هفته

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ نیز در گفت و گویی با تاکید بر ممنوعیت تردد موتورسواران در معابر بزرگراهی و تاریک، گفت: جنس تصادفات آخر هفته کمی متفاوت تر از آن چیزی است که در طول هفته روی می‌دهد فراوانی تصادفات فوتی و جرحی شهر تهران در اواخر هفته شیب تندی به خود می‌گیرد.

سرهنگ رابعه جوانبخت افزود: ۶۷ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران که در آخر هفته‌ها روی می‌دهد به موتورسیکلت سواران باز می گردد که خیلی تامل برانگیز است. گویی در این بازه زمانی تردد موتورسیکلت سواران در سطح شهر تهران بویژه در ساعت های تاریکی هوا و در معابر بزرگراهی افزایش می‌یابد.

رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: تردد موتورسیکلت سواران هم در معابر تاریک و هم در محورهای بزرگراهی تخلف است و بدلیل اینکه آشکارسازی‌های خوبی از سوی موتورسواران اتفاق نمی‌افتد و ایمنی لازم را هم رعایت نکرده و این تصادفات افزایش پیدا می‌کنند.

سرهنگ جوانبخت گفت: ۸۳ درصد از آمار ارایه شده فوتی های موتور سواران در آخر هفته، به سن زیر ۴۰ سال باز می‌گردد که اغلب هنوز هم پدر نشده‌اند و افراد جوان را شامل می‌شود.

این مقام پلیس راهور همچنین درخصوص آمار تصادفات فوتی عابران پیاده آخر هفته در شهر تهران، نیز گفت: تصادفات فوتی و جرحی شهر تهران در اواخر هفته بیشتر می شود و تحلیل و بررسی آن نشان می دهد که جنس تصادفات آخر هفته کمی متفاوت تر از آن چیزی است که در طول هفته روی می‌دهد.

لباس تیره مهمترین دلیل مرگ عابران پیاده در شب

سرهنگ جوانبخت با بیان اینکه ۳۳ درصد از تصادفات فوتی آخر هفته در شهر تهران به عابرین پیاده باز می‌گردد، افزود: خیلی وقت‌ها یک طرف تصادف با عابر موتورسیکلت است و در جایی دیگر خودرو با عابر است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها حکایت از این دارد که در تمام این تصادفات لباس عابران فوت شده، تیره بوده است.

سرهنگ جوانبخت افزود: رنگ لباس برای عابران پیاده‌ای که در شب تردد می‌کنند برای دیده شدن توسط دیگر رانندگان بسیار موثر است و وقتی یک عابر در شب تردد می‌کند و روشنایی آن کم است این رنگ پوشش است که به بهتر دیده شدن شما کمک کرده و از ح. ادث جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: توصیه ما این است که عابریان پیاده‌ای که شب‌ها در معابر تردد می‌کنند از محل‌های روشن تر تردد کرده و پوشش تیره بر تن نکنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha