۲ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبر: 85361252
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نتایج رتبه‌بندی پژوهشگاه‌های کشور اعلام شد

۲ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۰۴
کد خبر: 85361252
نتایج رتبه‌بندی پژوهشگاه‌های کشور اعلام شد

شیراز  - ایرنا – نتایج رتبه بندی و ارزیابی پژوهشگاه‌ها و موسسات پژوهشی دولتی ۱۴۰۱ کشور از سوی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، رئیس مؤسسه ISC شامگاه یکشنبه گفت: ۶۳ موسسه پژوهشی و پژوهشگاه دولتی ایران در این رتبه‌بندی جای گرفتند.

سید احمد فاضل زاده عنوان کرد: در این رتبه بندی، معیارهای کلی در ارزیابی پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، پنج حوزه پژوهش با وزن ۲۵ درصد، فناوری و نوآوری با وزن ۳۵ درصد، بین المللی سازی با وزن ۱۰ درصد، اثرگذاری اقتصادی با وزن ۲۰ درصد و خدمات اجتماعی، زیر ساخت و تسهیلات با وزن ۱۰ درصد است و هر یک از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می شوند.

وی افزود: از میان پژوهشگاه‌های رتبه‌بندی شده، ۳۳ پژوهشگاه در حوزه علوم انسانی و هنر، ۲۳ پژوهشگاه در حوزه فنی مهندسی و هفت پژوهشگاه در زمینه علوم پایه و کشاورزی فعال هستند.

نتایج رتبه‌بندی پژوهشگاه‌های کشور اعلام شد

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اعلام کرد: در این رتبه‌بندی از میان پژوهشگاه‌های هنر و علوم انسانی، پژوهشگاه‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی، علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به ترتیب جایگاه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

فاضل‌زاده افزود: از میان هفت موسسه پژوهشی حوزه علوم پایه و کشاورزی، پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به ترتیب اول تا سوم شدند و از میان ۲۳ پژوهشگاه حوزه فنی و مهندسی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، پژوهشگاه رنگ و پژوهشگاه صنعت نفت به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند.

نتایج رتبه‌بندی پژوهشگاه‌های کشور اعلام شد

نتایج رتبه‌بندی پژوهشگاه‌های کشور اعلام شد

وی گفت: در ارزیابی این پژوهشگاه‌ها به صورت درهمکرد، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشگاه رنگ به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم جای گرفتند.

رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام یادآور شد: اطلاعات مورد نیاز به منظور رتبه بندی پژوهشگاه ها و موسسات پژوهشی از سه طریق جمع آوری اطلاعات پژوهشی از سوی مدیریت رتبه بندی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام، خوداظهاری پژوهشگاه‌ها که از طریق تکمیل پرسشنامه الکترونیکی و رتبه‌بندی از سوی رابطین پژوهشگاه‌ها به دست آمده و برخی اطلاعات نیز از طریق وزارت علوم یا سازمان های زیر مجموعه در اختیار گروه رتبه بندی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha