«توقف عملیات اروپا در دریای سرخ»؛ مطالبه سیاستمدار اسپانیایی از دولت

تهران- ایرنا- قانونگذار اسپانیایی از دولت متبوعش خواست «عملیات اروپایی در دریای سرخ را متوقف کند» و «به‌طور علنی و قانونی از شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کند».

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روزنامه ال موندو، یونه بِلارا (Ione Belarra) دبیرکل حزب پودِموس (Podemos) اسپانیا که تحولات فلسطین را در بیش از ۱۰۰ روز گذشته به‌دقت دنبال کرده و واکنش‌های تندی علیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشته است، از دولت متبوعش خواست «عملیات اروپایی در دریای سرخ را متوقف کند» و «به‌طور علنی و قانونی از شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری حمایت کند».

این قانونگذار اسپانیایی با حضور در تظاهرات حمایت از فلسطین در مادرید، پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا را متهم کرد که این کشور را «در جنگ علیه یمن» برای «جانبداری از عاملان نسل‌کشی»، «درگیر» کرده است.

بلارا که پلاکاردی با عبارت «نسل‌کشی را متوقف کنید» در دست داشت، در گفت‌وگو با مطبوعات اطمینان داد که «تا به حال در این کشور چنین شکاف عمیقی میان آنچه مردم می‌خواهند و آنچه دولت انجام می‌دهد» وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: پدرو سانچز ما را درگیر جنگ علیه یمن می‌کند تا در کنار عاملان نسل‌کشی قرار بگیرد، زیرا این جنگی است که در آن از منافع اسرائیل، یک رژیم نسل‌کش که در تلاش برای نابودی مردم فلسطین است، محافظت می‌شود.

وی همچنین از دولت اسپانیا خواست تا «هرچه سریعتر، روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کند».

بلارا پیشتر اعلام کرده بود که بنیامین نتانیاهو باید به اتهام ارتکاب به جنایت جنگی در غزه در دادگاه کیفری بین‌المللی محاکمه شود.

او همچنین در اعتراض به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما می‌خواهیم اتحادیه اروپا با طرح اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه مسئولان و تحریم تسلیحاتی [علیه رژیم صهیونیستی] موافقت کند.

اسپانیا از جمله کشورهای جهان است که از نخستین روزهای تشدید این منازعه، نه فقط فریاد حمایت از فلسطین در شهرهای مختلف آن بلند شد، بلکه برخلاف بسیاری از کشورهای غربی، بسیاری از سران و سیاستمداران این کشور اروپایی در انتخابی جالب توجه، در کنار فلسطین و ساکنان غزه، این بزرگ‌ترین زندان روباز جهان ایستادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha