۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85360396
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سدهای مشهد در سه سال گذشته ورودی آب نداشته‌اند

۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85360396
سدهای مشهد در سه سال گذشته ورودی آب نداشته‌اند

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: سدهای مشهد در سه سال گذشته هیچ ورودی آبی نداشته و در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارند.

حسین اسماعیلیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان بارندگی مشهد در سال زراعی جاری ۲۳ میلیمتر بوده در حالی که میزان نرمال آن حدود ۶۰ میلیمتر است.

وی با بیان اینکه وارد دوره شدید خشکسالی در خراسان رضوی و مشهد شده ایم، ادامه داد: پارسال بدترین سال از نظر خشکسالی و کم آبی طی ۶۰ سال گذشته را داشتیم و امسال نیز این وضعیت از پارسال حادتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: امسال سفره های آبی در استان خراسان رضوی در بدترین وضعیت قرار دارند و هیچ مقدار آب وارد سدها نشده است.

اسماعیلیان افزود: برای گذر از این شرایط سخت پروژه های مختلفی تعریف شده و در دست اجرا است، دولت نیز در تامین اعتبار طرح های مرتبط با تامین آب مشهد اهتمام خوبی دارد.

وی تاکید کرد برای گذر از شرایط سخت تنش آبی، مشارکت شهروندان و مدیریت مصرف ضروری است و کاهش مصرف هر لیوان آب کمک بسیار به تامین آب در تابستان خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون از چهار سد تامین کننده آب این کلانشهر، سه سد از مدار بهره برداری خارج شده و آب فقط از سد دوستی برداشت می شود.

نیاز آب شهر مشهد از چهار سد «طُرُق، اَرداک، دوستی و کاردِه» تامین می شود که سد دوستی مهم‌ترین آنهاست.

بر اساس اعلام سازمان های حوزه آب، ۱۰۰ درصد وسعت مشهد در وضعیت "خشکسالی بسیار شدید " قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha