۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85360384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انصراف دانشجویان اردنی از مسابقات جهانی در همبستگی با مردم فلسطین

تهران- ایرنا- بیش از یکصد دانشجوی اردنی در همبستگی با مردم فلسطین، از مشارکت در مسابقات جهانی دانشجویان انصراف دادند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه «عربی۲۱» دانشجویان اردنی به دلیل شرکت دانشگاه های رژیم صهیونیستی در مسابقات جهانی دانشجویان، از مشارکت در آن خودداری کردند.

منابع اردنی اعلام کردند که ۳۰ تیم دانشجویی از این کشور، پس از اطلاع از مشارکت دانشگاه های رژیم اسراییل در مسابقات جهانی دانشجویان که هرساله برگزار می شود، کنار کشیدند.

مسابقات جهانی «هالت پرایز» بزرگترین مسابقه دانشجویی است که هر ساله در هزاران دانشگاه جهان برگزار می شود و دانشجویان طرح های ابتکاری خود را در زمینه های مختلف ارائه و با هم رقابت می کنند.

اردن از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه) شاهد تظاهرات گسترده در همبستگی با فلسطین بوده است.

هزاران نفر از مردم اردن دو روز پیش پس از اقامه نماز جمعه با برگزاری تجمع، همبستگی خود را با مردم مظلوم غزه اعلام کردند و مقاومت بیش از ۱۰۰ روزه آنها در برابر حملات وحشیانه و جنایات رژیم صهیونیستی را ستودند.

شرکت کنندگان در این تجمع شعارهای « گوش کن آمریکایی به این پیام ... ۱۰۰ روز است که شکست رژیم متجاوز » و « پیروزی نزدیک است»، « از زیر آوار بر می خیزیم ... ما در میان ویرانی متولد می شویم»، سر دادند.

براساس آخرین گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شمار قربانیان تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، از هفتم اکتبر تاکنون به ۲۴ هزار و ۹۲۷ شهید و ۶۲ هزار و ۳۸۸ مجروح رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha