شناسایی بیش از ۱۰۰۰ تن اضافه تناژ در جاده‌های بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه بار گفت: از ابتدای سال جاری یک‌هزار و ۱۶۳ تن تخلف در راه‌های استان بوشهر شناسایی و اعمال قانون شده است.

عبدالکریم اخترشناس روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: این میزان کشف تخلف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۲ درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: با توجه به مخاطرات بار بیش از ظرفیت مجاز در کاهش ایمنی تردد و خسارت به جاده ها، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه بار از ابتدای سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین معادن استان در شهرستان‌های دشتی، دشتستان، دیر و کنگان قرار دارد و بخش عمده‌ای از تمرکز ما برای جلوگیری از تخلفات اضافه بار در این شهرستان‌ها متمرکز شده است.

اخترشناس بیان کرد: طرح مذکور در قالب گشت های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری معادن انجام می‌شود.

وی یادآور شد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه ای نیز با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ و لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان در دست اجرا است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha