۱ بهمن ۱۴۰۲، ۸:۴۶
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85360345
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی رصد می‌شود

قزوین - ایرنا - مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری قزوین گفت: نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان بدانند که تبلیغات زودهنگام آنها در فضای مجازی رصد شده و برابر قانون با آنان برخورد می شود.

حامد فتوحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن بیان این مطلب، تاکید کرد: برخورد قانونی با متخلفان تبلیغات زود هنگام شامل تذکر، درج در پرونده نامزد انتخاباتی، اعلام تخلف به هیات نظارت و ارجاع آن به دستگاه قضایی است.

وی اضافه کرد: در قانون جدید انتخابات، قابلیت جدید به فصل‌های قانونی افزوده شده که برای جرم انگاری و تخلفات انتخاباتی نامزدها موارد بی شماری را ذکر کرده است و اگر مواردی از سوی نامزدها در فضای مجازی خارج از چارچوب‌های قانونی رویت شود، برخوردهای لازم در دستور کار قرار می‌گیرد.

فتوحی بر نظارت مستمر مسوولان حوزه‌های انتخابیه بر اعمال و عملکرد نامزدها تاکید کرد و یادآور شد: مسوولان حوزه انتخابیه باید تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی را رصد کرده و آن را در اسرع وفت به هیات نظارت اعلام کنند، همچنین علاوه بر موارد تذکری که از سوی فرمانداران و بخشداران به نامزدهای انتخاباتی داده می‌شود، تمامی تخلفات ثبت شده و قابل پیگیری خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: براساس قانون و بررسی‌های مجدد از سوی هیات نظارت در خصوص تخلفات انتخاباتی، امکان دارد که بررسی آرا در بعضی حوزه‌های انتخابیه مورد تجدید نظر قرار گرفته و یا حذف شود که همه این موارد باید مورد توجه نامزدهای انتخاباتی قرار بگیرد.

گفتنی است، از مجموع ۳۰۲ نامزد انتخابات مجلس در استان قزوین، ۲۲۶ نفر از سوی هیات نظارت تایید و صلاحیت ۷۶ نامزد نیز تایید نشد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ماه جاری برگزار می شود و استان قزوین دارای چهار کرسی در خانه ملت است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha