رایزن‌های بازرگانی ایران در کشورهای مختلف افزایش می یابد

یزد- ایرنا - معاون ارتقای کسب‌ و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت با اشاره به افزایش تعداد رایزن‌های ایران در کشورهای مختلف گفت: ۲۰ ریزان فعال اقتصادی در خارج از کشور مستقر هستند که در تلاش هستیم این تعداد به ۳۰ نفر برسد.

به گزارش ایرنا "سیدمحمد صادق قنادزاده" شنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان یزد افزود: سازمان توسعه تجارت، مسوول رایزنی بازرگانی ایران در خارج از کشور است و رایزنان هم سفیران تجاری و بازرگانی ایران در کشورها هستند و در توسعه تجارت کشور نقش مهمی دارند.

وی از فعالیت ۵۰ مرکز تجاری ایران در جهان خبر داد و افزود: این مراکز در حوزه ترویج مبادلات نقش موثری دارند که با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شدند.

قنادزاده با بیان اینکه توافق‌نامه های تجارت آزاد ظرفیت های خوبی برای توسعه مناسبات تجاری برای کشورها به همراه دارد، به نخستین توافق‌نامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا و نقش آن در توسعه اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت توسعه توافقنامه‌های تجارت آزاد شروع شده است و می تواند گامی برای مزیت های رقابتی در حوزه های قیمت و تسهیل ورود به بازارهای رقابتی باشد.

وی تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت ۱۰ موافقتنامه تجاری دیگر در دست اقدام دارد و با کشورهایی که اقتصاد مکمل و بازار هدف هستند در حال رایزنی است.

وی اضافه کرد: سازمان توسعه تجارت به عنوان دستگاه دیپلماسی تجاری کشور بیشترین تعامل را با بخش خصوصی دارد و تلاش می کنیم مشکلات این بخش مرتفع شود.

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: درسال گذشته در بیش از ۱۵۰ رویداد نمایشگاهی بین المللی شرکت کردیم و مجوز ۱۵۶ برگزاری رویداد نمایشگاه در دنیا صادر شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران «ایران اکسپو» با هدف کشف و ایجاد بازارهای جدید صادراتی، ارتقا و توسعه بازارهای موجود در اردیبهشت ماه امسال افزود: این بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور بود و در این نمایشگاه یکهزار تاجر و بازرگان خارجی از ۷۰ کشور مشارکت کرده بودند.

معاون ارتقای کسب‌وکارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت تصریح کرد: در برنامه داریم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ هم نمایشگاه یاد شده با حضور بیش از سه هزار تاجر و بازرگان خارجی برپا شود.

در این آیین از ۲۵ صادرکننده نمونه استان یزد تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha