۲ برابر سهم خراسان جنوبی برای ساخت صحن امام محمد باقر (ع) تامین شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: سهم استان برای ساخت صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین ۲ هزار میلیارد ریال بوده که تاکنون ۲ برابر آن تامین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز شنبه در نشست مدیران و رابطان عتبات عالیات مستقر در ادارات استان افزود: این صحن در جوار حرم امام جواد (ع) با مشارکت کارکنان دستگاه‌های اجرایی و از محل نذورات مردم ۶ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم، اصفهان و شیراز در دست ساخت است.

وی بیان کرد: برای هر یک از این استان‌ها سهمی در نظر گرفته شده و طرح به صورت مشارکتی به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجراست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: بسیاری از مردم با هدایای نقدی و غیرنقدی و اقشار مختلف اعم از کارگران ساختمانی، استادبنا و کاشی‌کار به صورت رایگان در احداث این حرم مشارکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تعیین بخشی از حقوق و دستمزد کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای کمک به احداث صحن امام محمد باقر (ع) در کاظمین یکی از مصوبات شورای اداری استان بوده و برخی دستگاه‌ها مشارکت کرده که در مجموع مشارکت کمرنگ است.

عباس‌زاده با بیان اینکه مصوبه شورای اداری نباید بر زمین بماند ادامه داد: براساس فرمی که در اختیار کارکنان دستگاه‌های اجرایی قرار می‌گیرد کارکنان می‌تواند حتی در حد هزار تومان از حقوق خود را ماهانه به این امر خیر اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی برای مشارکت کارکنان در احداث صحن امام محمد باقر (ع) ضروری است گفت: علاوه بر دستگاه‌های اجرایی باید شهرداری‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، شهرک‌های و نواحی صنعتی اعم از واحدهای تولیدی، اقتصادی، شرکت‌های خصوصی را به بدنه این کار مهم اضافه کنیم.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی هم گفت: صحن امام محمد باقر (ع) در حرم امامین جوادین (ع) یکی از طرح‌های توسعه حرم کاظمین در مساحتی به میزان پنج هزار متر مربع در حال احداث است و تا سال ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود.

موسی جوینده کمک‌های جمع‌آوری شده در استان برای احداث این صحن را ۱۳۵ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: خراسان جنوبی بین ۶ استان رتبه نخست کمک‌های مردمی و نذورات را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به پیشتازی و رتبه نخست استان در جمع‌آوری نذورات و کمک به اینگونه پروژه‌های عمرانی در کشور گفت: امیدواریم با ادامه کمک‌ها و مشارکت‌های استان پایان سال ۱۴۰۴ پروژه تکمیل شود و در اختیار زائران قرار گیرد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: ماهانه ۱۶۰ نفر از خراسان جنوبی برای احداث صحن امام محمد باقر (ع) به کاظمین اعزام می‌شوند که بهمن ماه نیز ۹۳ نفر به مدت یک ماه در این شهر مستقر خواهند شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha