۱ بهمن ۱۴۰۲، ۷:۲۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85359922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدور سند اراضی دولتی در خراسان جنوبی ۱۶۴ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه، ۱۶ هزار و ۷۸۷ فقره سند اراضی دولتی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۴ درصد رشد داشته و اغلب سندهای دولتی در حوزه جهش تولید مسکن بوده است.

محمد محمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان جنوبی در زمینه صدور سندهای دفترچه‌ای به تک برگ هم رتبه اول کشور را کسب کرده و مجموع سندهای دفترچه‌ای استان ۱۳۰ هزار مورد بوده که تاکنون بیش از ۵۰ هزار سند تک برگی شده است.

وی از رشد ۴۰ درصدی صدور اسناد تک برگ در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال ۵۱ هزار و ۶۴۱ فقره سند تک برگ صادر شده که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۳۶ هزار و ۷۳۹ سند بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی ادامه داد: این استان از نظر میانگین زمان تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ رتبه اول کشور را دارد و میانگین زمان تبدیل اسناد به تک برگ در استان یک روز و ۶ ساعت است.

وی با اشاره به سنددار کردن واحدهای مسکونی روستایی در قالب قانون ساماندهی گفت: سهمیه امسال در این بخش هزار و ۲۰۰ سند بوده که ۲ هزار و ۵۹۷ سند تاکنون صادر شده است.

محمدزاده درباره صدور سند برای اراضی شهری گفت: آن دسته از اراضی که سند قولنامه‌ای دارند باید طبق قانون درخواست صدور سند کنند و اگر زمینی متعلق به زمین شهری باشد باید از دستگاه متولی خریداری شود.

وی بیان کرد: مالکان منازل مسکونی در بافت قدیمی که قولنامه‌ای خرید و فروش شده است نیز باید برای صدور سند اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان جنوبی به وجود ۶۲ دفتر اسناد رسمی در استان اشاره کرد و گفت: در زمینه وصول مطالبات بانک‌ها امسال ۶۰۸ درصد نسبت به سال گذشته از طریق اجرای اسناد رسمی افزایش عملکرد داشتیم.

وی افزود: در زمینه میانگین زمان ثبت شرکت‌ها هم رتبه سوم کشور را داریم و رتبه دوم تعداد موسسات غیر تجاری ثبت شده از آن خراسان جنوبی است.

محمدزاده گفت: تعداد موسسات غیر تجاری ثبت شده استان امسال به ۱۰۰ مورد افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha