۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85359846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شخصیت‌های بزرگ و برجسته گیلان هنوز نزد جوانان ناشناخته هستند

رشت - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: شخصیت‌های بزرگ و برجسته علمی و فقهی بسیاری همانند آیت الله بهجت در گیلان می زیسته اند که برخی جوانان و نسل معاصر هنوز آنان را نمی‌شناسند و باید از این شخصیت‌ها بیشتر گفت و بیش از پیش برای شناساندن آنها به جامعه معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در نشست اعضای ستاد همایش علمی بررسی ابعاد شخصیتی حضرت آیت‌الله بهجت(ره) افزود: آثار خوبی درباره آیت‌الله بهجت(ره) در سال‌های بعد از رحلت ایشان تولید شد که باید مورد توجه قرارگیرد.

وی عنوان کرد: در تولید آثار و چاپ کتاب درباره علماء بزرگ باید به نکاتی توجه داشت‌ از جمله اینکه کتاب باید خلاقانه و با چاپ زیبا باشد چراکه امروز بسیاری از جوانانِ ما به علل گوناگون با کتاب و کتاب خوانی انس ندارند و باید آنان را با روش‌ها و آثار خلاقانه به خواندن ترغیب و تشویق کرد.

امام جمعه رشت، اهمیت الگوسازی با تولید آثار فاخر را مورد تاکید قرار داد و خطاب به حاضرانِ در این نشست گفت: باید به این نکته توجه داشته باشید که قرار است این کتاب وارد جامعه شود بنابراین روی این مساله و چگونگی ارائه آن فکر کنید اینکه چطور مفاهیم آن را زیبا و جامع به دانش آموز و دانشجو، جوان و نوجوان انتقال دهید از سوی دیگر هرچیزی که درباره آیت‌الله بهجت(ره) به چاپ و تولید رسیده یا ضبط شده را جستجو کرده و پیدا کنید.

وی عنوان کرد: یک اجتماع ارزشمند با حضور شاگردان ایشان برگزار کنید حتی طلاب خارجی که از ایشان شنیده و دیده اند را بیابید و همه مباحث آنها را در مورد آیت الله بهجت به صورت مستند گردآوری کرده تا کتابی فاخر شود و در پایان این کتاب را به ۲ زبان دیگر همچون عربی و اردو هم منتشر کنید.

آیت الله فلاحتی خواستار تجمیع مطالب درباره شخصیت برجسته آیت‌الله بهجت(ره) و چاپ یک لوح جداگانه ویژه تصاویر ایشان از دوران کودکی تا بزرگسالی شد و تاکید کرد: سعی کنید کتاب فاخری به چاپ برسد و از دستگاه‌ها و فرهنگ و ارشاد هم کمک گرفته شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha