۱۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی "رایحه حسینی" در ایلام ارسال شد

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: تاکنون ۱۸۰ اثر با موضوع سفرنامه و خاطره‌نویسی به دبیرخانه جشنواره بین المللی رایحه حسینی ارسال شده است.

"بهروز ناصری" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی رایحه حسینی از سری برنامه‌های سومین جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است که در این استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه خاطرات محرمی، خاطرات اربعینی، اولین سفرنامه و اولین خاطره با رایحه حسینی از جمله محورها و موضوعات جشنواره است، تصریح کرد: در راستای برگزاری باشکوه آیین اختتامیه این جشنواره، تاکنون ۲ پیش اجلاسیه در شهر مهران و معاونت سما در مرکز استان برگزار شده است.

ناصری تصریح کرد: پیش اجلاسیه شهر مهران به عنوان دروازه ورود به عتبات عالیات که در ایام اربعین بیش از پنج میلیون زوار از این شهر تردد می‌کنند با حضور مقامات محلی و مردم این شهر برگزار شد.

۱۸۰ اثر به دبیرخانه جشنواره بین المللی "رایحه حسینی" در ایلام ارسال شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با اشاره به برگزاری پیش اجلاسیه زیر ۱۸ سال با حضور مسئولان آموزش و پرورش و دانش آموزان در معاونت سمای ایلام، افزود: استقبال از برگزاری این جشنواره با عنوان رایحه حسینی بی نظیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایلام افتخار میزبانی زوار امام حسین(ع) و عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین را دارند، گفت: یکی از اولویت‌های اساسی استان توجه به ابعاد فرهنگی کنگره اربعین است که قطعا برگزاری این جشنواره ملی در ثبت، ضبط، بسط و گسترش فرهنگ حسینی در ایام اربعین تاثیرگذار است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام با قدردانی از مسئولان استانی در راستای تعامل در برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: تاکنون استانداری ایلام، صداوسیمای مرکز ایلام، آموزش و پرورش، پتروشیمی ایلام، سپاه پاسداران، بنیاد حفظ آثار، ستاد عتبات عالیات، تعاون روستایی و..‌ برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند.

ناصری خاطرنشان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه توسط سه داور متشکل از اساتید برجسته بررسی شده و اجلاسیه نهایی در ۲۴بهمن ماه همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha