لزوم تکمیل محور ساری به تاکام و قول مساعد معاون رئیس جمهور

ساری - ایرنا - فرماندار مرکز مازندران با اشاره به بازدید رئیس سازمان برنامه و بودجه از چندین طرح عمرانی در سطح این استان، از قول مساعد معاون رئیس جمهور برای تکمیل طرح تعریض محور ساری به تاکام و همچنین کمربندی ساری خبرداد.

محمدعلی نوبخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمربندی ساری و طرح تعریض محور ساری به تاکام از جمله طرح های عمرانی مهم و در دست اقدام در مرکز مازندران است که رئیس سازمان برنامه و بودجه نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری از این ۲ طرح قول مساعد داد.

وی با بیان اینکه طولانی شدن محور ساری به تاکام و همچنین کمربندی این شهر بار ترافیکی بسیار زیادی را به شهر و شهروندان تحمیل کرده است ابراز امیدواری کرد با ردیف بودجه های استانی و ملی، اعتبارات مناسبی به این طرح ها اختصاص یابد تا در کمترین زمان تکمیل و به بهره برداری برسد.

فرماندار ساری با عنوان اینکه تزریق اعتبار به کمربندی شمالی این شهر علاوه بر رفع معضل ترافیک خودروهای عبوری، تسهیل و تسریع در تردد خودرهای ترانزیتی به بندر امیرآباد و همچنین توسعه صادرات زمینی در استان را نیز به همراه خواهد داشت.

لزوم تکمیل محور ساری به تاکام و قول مساعد معاون رئیس جمهور

نوبخت با اشاره به آخرین وضعیت روند احداث فاز اول و دوم محور ساری- تاکام و بازدید میدانی و هفتگی از روند عملیات اجرایی این طرح، افزود: با توجه به اینکه محور ساری به تاکام در مسیر نقطه اتصال ۲ استان مازندران و سمنان قرار دارد، بنای ما اتمام هرچه زودتر این طرح است و به پیمانکار این طرح نیز تاکید شد با استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات، قطعه دوم محور ساری به تاکام را در آینده نزدیک تکمیل کند.

طرح چهار خطه شدن محور ساری به تاکام از جمله مصوبات سفر رئیس جمهور، ۲۱.۳ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۱۷ کیلومتر از این محور تکمیل و به بهره برداری رسیده است. عملیات اجرایی طرح تعریض و چهارخطه شدن محور ساری - تاکام از سال ۱۳۸۸ آغاز شد و اکنون از این مسیر ۲۱ کیلومتری حدود ۱۷ کیلومتر تعریض شده است.

هم اکنون سه پیمانکار در قالب چهار قراداد در حال تکمیل این طرح به طول چهار کیلومتر هستند. قطعه یک محور ساری تاکام به طول ۱۳.۳ کیلومتر و با صرف یکهزار و ۲۵۴ میلیارد ریال اعتبار و قطعه دوم این محور نیز به طول ۳.۷ کیلومتر با ۲ هزار و ۷۹۴ میلیارد ریال اعتبار در مجموع بیش از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محور ساری به تاکام یکی از شریان‌های اصلی و برون‌شهری مرکز مازندران است که محور اصلی این استان با سمنان نیز محسوب می‌شود و در تعطیلات پایان هفته به ویژه ایام تابستان بار ترافیکی بالایی دارد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازدید از چند طرح زیرساختی مهم استان پنجشنبه هفته گذشته به مازندران سفر کرد.

بازدید از بیمارستان در حال ساخت تنکابن، بهره‌برداری از نیروگاه ۶ مگاواتی میاندورود ساری، افتتاح فاز اول پارک‌موزه دفاع مقدس ساری، بازدید از واحد ساوین‌تاب تولیدکننده انواع نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی در قائمشهر و افتتاح خط تولید جدید، شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر به مازندران بود.

لزوم تکمیل محور ساری به تاکام و قول مساعد معاون رئیس جمهور

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha