سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان خمین تخصیص یافت

خمین - ایرنا - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان ۱۴۴ تخت‌خوابی خمین تخصیص یافت و این مرکز درمانی پس از ۱۳ سال آماده بهره برداری است.

به گزارش ایرنا، علیرضا نظری روز شنبه در آیین افتتاح از دستگاه تصویربرداری جدید خمین، افزود: بیمارستان فعلی این شهرستان نزدیک به ۵۰ سال قدمت دارد در حالیکه عمر مفید مراکز درمانی ۳۰ سال است.

وی با اشاره به برخی از عقب ماندگی‌های خمین در حوزه بهداشت و درمان، اضافه کرد: عملیات اجرایی بیمارستان حضرت فاطمه(س) خمین ‌در سال ۸۹ آغاز و مقرر شده بود در طول ۲ سال ایجاد و بهره‌برداری شود اما متاسفانه با تزریق ضعیف منابع اعتباری این مهم محقق نشد.

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم ادامه داد: پیگیری‌های لازم برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز در شرایطی که دست دولت خالی بود، انجام شد و سه هزار میلیارد ریال برای تکمیل این بیمارستان تخصیص یافت.

نظری یادآور شد: بیمارستان ۱۴۴ تخت خوابی خمین در ۲ ماه گذشته به منظور رفع نواقص تحویل موقت شد وهم‌اکنون این مرکز بستری و درمانی آماده بهره‌برداری است.

وی تاکید کرد: امید است به زودی بیمارستان جدید خمین با حضور مسئولان عالی رتبه کشور پس از ۱۳ سال به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محدودیت‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان خمین، گفت: در سال‌های اخیر فعالیت ۲ دستگاه سونوگرافی در بخش دولتی و چهار دستگاه در بخش خصوصی آغاز شد و این شرایط در مرکز استان هم وجود ندارد.

نظری اضافه کرد: به منظور تبدیل دانشکده علوم پزشکی خمین به دانشگاه، رشته‌های این دانشکده افزایش پیدا کرده و برای سال آینده نیز رشته پزشکی عمومی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: افزودن رشته پزشکی به دانشکده علوم پزشکی خمین گام بلندی در بومی‌سازی و ماندگاری پزشکان در این شهرستان است.

نماینده مردم خمین در خانه ملت گفت: دستگاه ام آر آی قبلی بیمارستان خمین کمتر از نیم تسلا بود و پزشکان نتایج این مرکز را نمی‌پذیرفتند و بیماران به شهرها و استان‌های همجوار مراجعه می‌کردند.

نظری با اشاره به خدمات گیری مردم و مسئولان از حوزه سلامت، افزود: پیگیری‌هایی که برای حوزه بهداشت و سلامت خمین در سال‌های اخیر انجام شد در بخش‌های دیگر شهرستان انجام نشده است.

وی تاکید کرد: با توجه به انجام اقدامات تاثیرگذار در توسعه بخش بهداشت و درمان خمین و وضعیت جغرافیایی این شهرستان، انتظار است زادگاه امام راحل به قطب بهداشت و درمان منطقه تبدیل شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: دانشکده‌های علوم پزشکی خمین، ساوه و زرندیه بال‌های دانشگاه اراک است و پیشرفت و توسعه این مراکز حجم کاری دانشگاه را کاهش می‌دهد.

دکتر علیرضا امانی افزود: افتتاح مرکز تصویربرداری به روز و مجهز خمین نیز در همین راستا است.

وی تاکید کرد: اقداماتی که در دولت سیزدهم انجام شده در شرایط عادی نبوده و تجهیزات پزشکی که در ۲ سال اخیر وارد استان مرکزی شده به اندازه ۱۰ سال گذشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: کارهای خوبی در جذب پزشکان و تجهیزات پزشکی انجام شده و این امر مهم با همکاری تمام مسئولان استانی تحقق یافته است، چراکه مسایل و مشکلات حوزه درمان مربوط به همه است.

امانی، با تقدیر از دانشکده علوم پزشکی و مردم خمین در کسب رتبه اول کشور در غربالگری سلامت، افزود: مشارکت این شهرستان در اجرای پویش ملی سلامت خیلی زود به ۱۰۰ درصد رسید که نشان دهنده اهمیت سلامت برای مردم این خطه است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha