۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85359577
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برلین: اقتصاد آلمان همچون "مرد خسته اروپا" است

۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 85359577
برلین: اقتصاد آلمان همچون "مرد خسته اروپا" است

تهران – ایرنا - وزیر دارایی آلمان با اشاره به چالش‌های این کشور اروپایی و اذعان به اینکه اقتصاد برلین همچون گذشته نیست، آنرا به مانند «مرد خسته اروپا» توصیف کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای شبکه آمریکایی «سی‌ان‌بی‌سی» روز شنبه اعلام کرد که کریستیان لیندنر روز گذشته در جریان نشست داووس سوئیس، عنوان دیگری را برای وضعیت اقتصادی این کشور که مدتهاست از آن به عنوان «مرد بیمار اروپا» یاد می شود، ارائه داد.

لیندنر گفت: می دانم که برخی از شما تصور می کنید که (وضعیت اقتصاد) آلمان احتمالا به مثابه یک فرد بیمار است، (اقتصاد) آلمان به مانند یک فرد بیمار نیست، بلکه پس از پشت سر گذاردن یک دوره موفق از سال ۲۰۱۲ میلادی و بحران اقتصادی در سال جاری، (اقتصاد) به مانند یک «فرد خسته‌ای» است که پس از یک شب، آرام آرام برمی خیزد.

برلین: اقتصاد آلمان همچون "مرد خسته اروپا" است
وزیر دارایی آلمان پذیرفت که اقتصاد کشور همچون یک فرد خسته می نماید

تارنمای سی‌ان‌بی‌سی نوشت: سال گذشته با توجه به وضعیت اقتصادی آلمان، عنوان فرد بیمار اروپا برای این کشور مطرح شد، هرچند آلمان توانست از وقوع روکود اقتصادی در سال ۲۰۲۳ عبور کند اما وضعیت اقتصادی این کشور نسبت به سال قبل از آن ۰.۳ (سه دهم) درصد کاهش یافت.

این گزارش می افزاید: این مسائل به دلیل مواجه بودن با هزینه بالای انرژی و تورم است؛ همچنین تولیدات آلمان بدون احتساب (هزینه های) ساخت و ساز در سال ۲۰۲۳ حدود ۲ درصد کاهش داشت.

لیندر با توجه به وضعیت نامطلوب اقتصادی آلمان در این نشست گفت: رشد پایین اقتصادی به منزله بیدار باش بود و اکنون ما (تلاش داریم) خود را با اصلاحات ساختاری، به موفقیت اقتصادی برسانیم.

بنابراین گزارش، عنوان «فرد بیمار» برای اقتصاد آلمان نخستین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی و در پی چالش های پرهزینه اتحاد دوباره بین ۲ آلمان، مطرح شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha