فضای مجازی توانایی توسعه عدالت را دارد

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: فضای مجازی در حوزه‌های مختلف توانایی توسعه عدالت را دارد و در صورت تمرکز درست فرصت‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید محمد امین آقامیری روز شنبه در نخستین رویداد توسعه فناوری‌های نوین در احسان و نیکوکاری که به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: در نظام سنتی محدودیت‌های مکان داریم و هرچه از مرکز دور شویم امکانات نیز کمتر می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال در حوزه آموزش مدارس و دانشگاه‌ها در شهرهای بزرگ ایجاد شده‌اند اما آموزش در فضای مجازی به دورترین نقاط هم می‌تواند برود.

وی تاکید کرد: امروز هوش مصنوعی توانایی این را دارد که از آموزش به مهارت برسد و با توسعه آن می‌توان توسعه عدالت را اجرا کرد.

فضای مجازی توانایی توسعه عدالت را دارد

دبیر شورای عالی ورییس مرکز ملی فضای مجازی تاکید کرد: در قدرت عرضه که در شهرهای بزرگ بازارهای بزرگ ایجاد شده بود ، امروز در سکوهای بر خط در فضای مجازی فرصت در قدرت عرضه نیز فراهم شده است که قابلیت توسعه هم دارد و همچنین در حوزه‌های مختلف در فضای مجازی توانایی توسعه عدالت وجود دارد .

وی با اشاره به استفاده از فضای مجازی و فناوری‌های نوین در کمیته امداد نیز گفت: افرادی که تحت پوشش در کمیته امداد قرار می‌گیرند دارای توانمندی‌های خاصی هستند که اگر این قابلیت‌ها به ظهور برسد این افراد توانمند شده و از تحت پوشش خارج می شوند .

وی ادامه داد شاهد تحول و اتفاق مهمی در آینده نزدیک در تحول دیجیتال و توان و تاثیر آن بر توانایی کار در ۱۰ سال آینده هستیم که می‌تواند تغییراتی را در سطح توانمندی افراد داشته باشد.

وی افزود: اما بحث مجهز کردن افراد به این توانمندی‌ها مهم است و شناخت مسئله هم می‌تواند در این خصوص موثر باشد.

آقامیری تصریح کرد :مدل جدیدی از اشتغال در دنیا ایجاد شده است که با ایجاد بسترهای لازم در این خصوص در کمیته امداد به عنوان آزادکاری می‌تواند موثر باشد.

وی تاکید کرد :مدل‌های دیگری از اشتغال مطرح است که یکی از آنها برون سپاری امور است که در نهایت تبدیل به مدل سکوهایی برای توانمندسازی افراد در عرضه شده است که در کمیته امداد این مسیر می‌تواند راهگشا باشد و افراد می‌توانند از این طریق درآمد پایدار داشته باشند.

توانمندسازی ماموریت اصلی ما است
معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت :توانمندسازی افراد تحت پوشش ماموریت اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره) است .

حبیب الله آسوده نیز در این مراسم با بیان اینکه در کنار بودجه دولتی توجه به منابع مردمی از ماموریت‌های اصلی کمیته امداد است، ادامه داد: جذب و جمع آوری منابع مردمی در مرحله نخست برای رفع مشکلات نیازمندان استفاده می‌شود و دیگر اینکه ما امانتدار مردم در این زمینه هستیم.

وی تاکید کرد :برای تحقق این امور استفاده از فناوری نوین برای ما بسیار مهم است و امروزه تغییر روش جذب خیران و نیکوکاران از روش سنتی به روش فناوری‌های نوین در حال تغییر است.

آسوده تاکید کرد : در کمیته امداد ویژگی همبستگی مدیران و شوراهای معاونین برای تحقق اهداف سازمانی برجسته است و یک انسجام و یکپارچگی در راستای مردمی‌سازی کمک خیران و احسان و نیکوکاران وجود دارد.

وی گفت: در این خصوص باید فرصت در اختیار استان‌ها قرار بگیرد آنها استقلال ایده داشته باشند و با نظارت مرکز بتوانند روش‌هایی در جذب خیران در احسان و نیکوکاری را داشته باشند.

وی افزود: در استان‌ها ایده و خلاقیت‌های خوبی وجود دارد که می‌تواند در زمینه نوآوری شکل بگیرد امیدواریم برگزاری این گونه همایش‌ها آغازی برای استفاده از فناوری‌های نوین در زمینه جذب خیران و نیکوکاران باشد و در این زمینه هم مکاتبات و تفاهم‌نامه‌هایی در جهت همکاری با بانک‌ها انجام شده است که موجب افزایش سرعت جذب کمک‌های مردمی خواهد شد.

فضای مجازی توانایی توسعه عدالت را دارد


کمیته امداد می‌تواند نگاه بر خلق کسب و کارهای جدید داشته باشد
همچنین در ادامه این برنامه رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گفت: کمیته امداد در زمینه توانمندسازی افراد تحت پوشش می‌تواند نگاه بر خلق کسب و کارهای جدید داشته باشد .

محمد حسن‌ زاده افزود: افرادی که برای برقراری نیکوکاری و احسان در جامعه تلاش می‌کنند افتخار بزرگی نصیبشان شده است.

وی تاکید کرد: در کمیته امداد باید از یک مدل ترکیبی از تحول دیجیتالی استفاده شود که برای این موضوع به استفاده از فناوری‌های نوین نیاز داریم.

وی ادامه داد: ارتباط و تعامل بین ارگان‌ها، خیران و شهروندان بسیار مهم است و موجب می‌شود تا توانمندسازی چند صد برابر شود و کمک‌ها نیز به نیازمندان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمیته امداد بزرگ شده است و مستعد واگرایی است، گفت: باید به سمت همگرایی حرکت کرد و با اضافه شدن نیکوکاران در فضای مجازی ممکن است این واگرایی بیشتر شود باید تلاش کرد که از تحول دیجیتال به تحول مجازی حرکت کنیم تا بتوانیم به بقای کمک‌های مردمی امیدوار بود و برگزاری این گونه همایش‌ها می‌تواند بارقه امیدی را در این زمینه ایجاد کند.

توسعه اشتغال در بستر فضای مجازی

دبیر همایش نخستین رویداد فناوری‌های نوین در احسان و نیکوکاری نیز در حاشیه این برنامه با بیان اینکه کمیته امداد راهبر نظام ملی احسان و نیکوکاری در کشور است، گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این نهاد با هدف خدمت رسانی بهتر به محرومان در فضای مجازی دنبال می شود.

سعید زارع‌زاده هدف این رویداد را ارایه ایده های برتر از سوی شرکت‌های دانش بنیان و پژوهشگران برای تسهیل دسترسی نیکوکاران در قالب سلیقه های مختلف عنوان و ابراز امیدواری کرد که در بستر فضای مجازی به صورت شفاف نظام خیر و احسان و خدمت‌رسانی به محرومان توسعه یابد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ۱۰۰ ایده به دبیرخانه ارسال شده و غربالگری اولیه انجام گرفته است، یادآور شد: از میان ۱۰۰ ایده، ۳۶ ایده منتخب و در این رویداد ارایه و داوری شده و از ایده ها در صورت نیاز حمایت می‌شود.

زارع زاده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را جزو حامیان این رویداد عنوان کرد و با اشاره به اینکه یکی از جنبه های این رویداد توسعه اشتغال در بستر فضای مجازی بوده است، افزود: بخش دیگری از آن به خیران و بخش عمده آن در حوزه اشتغال و فروش محصولات مددجویان تحت پوشش است و منجر به توانمندسازی آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مدل‌های امداد خوداشتغالی و کاریابی و راهبری شغلی بوده است، خاطرنشان کرد: کاریابی در گذشته به صورت تلفنی بوده است. در اینجا بحث توانمندسازی مددجویان مطرح است تا خودشان بتوانند در فضای مجازی اشتغال داشته باشند و کار کنند.

زارع‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه حریم خصوصی و امنیت باید جز الزامات این طرح تحول باشد، هدف کلی این رویداد را توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری در فضای مجازی دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha