۳۰ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85359394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در خراسان جنوبی آماده بهره‌برداری است

بیرجند - ایرنا - معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۷ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب در استان آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است.

منوچهر سالاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بهره‌برداری از این میزان ذخیره آب نقش موثری در رفع تنش آبی شهرهای استان در ایام پیک مصرف عید نوروز دارد.

وی ادامه داد: آبرسانی پایدار به شهرهای خراسان جنوبی در دستورکار ویژه آب و فاضلاب استان قرار دارد.

وی عنوان کرد: اکنون ساخت ۲۶ هزار متر مکعب مخازن ذخیره آب در شهرهای استان در دست اجراست که تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: اعتبار ساخت این مخازن به همراه خطوط انتقال هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: از این میزان ۱۷ هزار مترمکعب تکمیل شده و در آینده نزدیک وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد و این حجم از مخازن در عید نوروز و تابستان سال آینده در رفع تنش آبی شهرهای استان کمک کننده خواهد بود.

سالاری عنوان کرد: حفر و تجهیز ۱۶ حلقه چاه را برای تامین آب پایدار شهرها و روستاهای استان با اعتبار ۵۶۰ میلیارد ریال نیاز داریم که این اقدام را تا اردیبهشت ماه سال آینده انجام خواهیم داد.

وی بیان کرد: یکی ازمشکلات ما در شهرهای خراسان جنوبی کمبود مخازن ذخیره آب شرب است که ساعات پیک مصرف در برخی شهرهای استان با مشکل مواجه هستیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به مشکل تنش آبی در شهرهای بیرجند، طبس، قاین، نهبندان، آرین شهر و شوسف استان گفت: در این شهرها در آستانه تنش آبی قرار داریم و مصرف آب در نقطه سر به سر قرار دارد.

سالاری عنوان کرد: در این شهرها در راستای رفع مشکل تنش آبی، مجموعه آب و فاضلاب استان باید منابع آبی جدیدی تعریف کند و هم مردم ما در زمینه مصرف آب بیش از گذشته مدیریت داشته باشند.

وی عنوان کرد: برای تامین آب شهر طبس سالانه ۲ میلیون مترمکعب آب از سد نهرین طبس استفاده می‌کردیم که ما این ظرفیت را سال گذشته از دست داده‌ایم و تابستان سال گذشته تا حدی در تامین آب این شهر با چالش مواجه بودیم.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در تابستان سال گذشته طرح اضطراری برای تامین آب شهر طبس تعریف کردیم، بیان کرد: حفر و تجهیز هشت حلقه چاه و اجرای ۱۵ کیلومتر خط انتقال با حمایت‌های مالی از سوی وزارت نیرو صورت گرفت.

سالاری اضافه کرد: در کوتاهترین زمان ممکن در مدت هشت ماه، هشت حلقه چاه حفر شد و همه این چاه‌ها وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: با حفاری این هشت حلقه چاه ۹۵ میلیون لیتر وار د مدار بهره‌برداری در شهر طبس قرار گرفت و برای مجتمع کوثر که قبلا از شهر طبس تامین آب می‌شد چاه جدیدی حفر شده و تامین آب آن را از شهر طبس قطع کردیم.

سالاری از تامین آب ۱۱۵ لیتر بر ثانیه آب جدید برای شهر طبس در یک سال گذشته خبرداد و گفت: با این اقدام تابستان سال گذشته را با کمترین مشکل در شهر طبس پشت سر گذاشتیم.

وی بیان کرد: برای رفع تنش آبی شهرهای و روستاها استان در یک سال گذشته ۱۸ حلقه چاه را در استان حفاری کردیم.

وی عنوان کرد: برای تامین آب شهر بیرجند هم مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی با اعتبار بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال در دست ساخت داریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha