قلعه‌نویی: موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم/ می‌خواستم سکته کنم!

دوحه- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتبال از مهاجمان ایران به دلیل از دست دادن موقعیت‌های گلزنی برابر هنگ‌کنگ انتقاد کرد.

به گزارش جمعه‌شب ایرنا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال پس از پیروزی برابر هنگ‌کنگ در نشست خبری درباره این دیدار گفت: سه امتیاز بازی را به دست آوردیم. بازی خوبی را انجام دادیم ولی این همه موقعیت خراب کردن، مربی را به سکته می‌اندازد. ما امروز خیلی موقعیت خراب کردیم و در ۱۰ دقیقه آخر امکان داشت تنبیه شویم.

وی اظهار کرد: همین که ۳ امتیاز بازی را گرفتیم و صعود کردیم خوشحال هستیم. به تیم هنگ‌کنگ هم تبریک می‌گویم. فوتبال قشنگی بازی کردند و به دنبال پیروزی بودند ولی ما باتجربه‌تر و حرفه‌ای‌تر بودیم و توانستیم سه امتیاز را بگیریم. گل خالی و شش‌قدم را نزدیم و این ایراد کار است.

قلعه‌نویی افزود: خوشحالیم که بعد از چند وقت کلین‌شیت کردیم و گل نخوردیم و این مسئله با توجه به ارائه بازی هجومی قابل توجه است. البته شانس آوردیم و در یکی دو صحنه می‌توانستیم گل بخوریم. از موقعیت خراب کردن بازیکنان ناراحت هستم.

وی درباره اینکه با توجه به شکست ژاپن، تیم ملی در مرحله یک‌چهارم و نیمه‌نهایی با ژاپن با کره‌جنوبی روبه‌رو خواهد شد، تصریح کرد: طبیعتا مربیان یک سری معادلات برای خودشات ترسیم می‌کنند. به هر حال در یک مرحله به یکی از این دو تیم برخورد می‌کنیم. ما به دنبال این هستیم که با انجام یک بازی با کیفیت به مراحل بالاتر برویم. به تیمی که مرحله بعد برخورد می‌کنیم فکر می‌کنیم اما بیشتر به قدرت تاکتیکی تیم خودمان باید تکیه کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه درباره اینکه بازیکنان تیم ملی در نیمه دوم اشتباهات زیادی داشتند، گفت: قبول دارم، یکی از مشکلات بازیکنان ایرانی این است که کیفیتی که باید در هر بازی داشته باشند را ندارند. چندین سال است که من به عنوان مربی با این مسئله مشکل دارم. در کشورهای دیگر، یک بازیکن یک کیفیت ۸۰ درصد دارد و در بازی بعدی ۷۰درصد توانایی‌هایش را نشان می‌دهد و تفاوت زیادی بین دو بازی او نیست.

وی افزود: نمی‌دانم اشتباهات بازیکنان به خاطر شکست ژاپن بود یا دست‌کم گرفتن هنگ‌کنگ اما اینکه دوندگی داشتند و موقعیت ایجاد کردند، نشان می‌دهد تیم از نظر تاکتیکی به بلوغ خودش رسیده است. اگر موقعیت‌های ما تبدیل به گل می‌شد الان نتیجه ۴ یا ۵ بر صفر بود و اینطور سوال مطرح نمی‌شد.

قلعه‌نویی اضافه کرد: منِ مربی از تیمی که ایجاد موقعیت می‌کند و در ساختار دفاعی از بازی قبلی بهتر است، راضی‌ام اما اینکه موقعیت‌های‌مان تبدیل به گل نشد، یک مشکل است و باید تمرکز بیشتری داشته باشیم و به هر بازی به چشم فینال نگاه کنیم.

وی درباره اینکه آیا انتخاب همان هتل جام‌جهانی و تکراری بودن آن روی روحیه بازیکنان تاثیر نگذاشته است، اظهار کرد: این هتلی بود که قبلا تیم در آنجا اسکان داشت و مدیریت هتل تمام هماهنگی را با ما داشته است و حتی یک سالن بدنسازی را در طبقات تجهیز کردیم و شاید در بقیه هتل‌ها این امکانات را به ما نمی‌دادند. کنار هتل یک فروشگاه هست و بازیکنان می‌روند بعضی وقت‌ها قدمی می‌زنند.

قلعه‌نویی درباره نگرانی هواداران تیم ملی از نمایش تیم برابر هنگ‌کنگ هم گفت: شاید در فضای مجازی، هواداران از تیم ملی ناراحت باشند اما اگر توپ‌های‌مان گل می‌شد، مسئله جور دیگری بود.

وی درباره اینکه چه برنامه‌ای برای رویارویی با تیم‌های قوی‌تر در مراحل حذفی دارد، اذعان کرد: با تعویض بازیکنان سعی داشتیم تا از نظر بدنی تیم را برای مراحل حذفی حفظ کنیم. میلاد محمدی خیلی خوب بازی کرد. رامین رضاییان که بهترین بازیکن شد. شهریار مغانلو برای خودش ایجاد موقعیت کرد و از چیزی که فکر می‌کردیم بهتر بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: ما مترصد هستیم که بازیکنان را در یک شرایط خوب بدنی برای بازی‌های حذفی نگه داریم. باز هم تکرار می‌کنم در ایجاد موقعیت و ساختار دفاعی خوب بودیم و تنها ایرادمان استفاده نکردن از موقعیت‌ها بود.

وی درباره فشار هنگ‌کنگ در جریان بازی پس از دریافت گل روی دروازه ایران، اضافه کرد: نتیجه یک بر صفر، نتیجه مطمئنی نیست و به ساختار دفاعی ما به دلیل عدم تمرکز فشار آمد و چند کرنر به تیم هنگ‌کنگ دادیم البته همواره بازیکنان ما ضربه اول را زدند. به جز صحنه‌ای که روزبه چشمی یک توپ را لو داد، موقعیت دیگری به هنگ‌کنگ ندادیم. با این حال این را قبول دارم که باید با بازبینی فیلم مسابقه، اشتباهات بچه‌گانه‌مان را اصلاح کنیم.

وی درباره تاکتیک تیم ملی نیز یادآور شد: تغییر نگرش تیم به یک تاکتیک هجومی، زمان‌بر است. در دقایقی به دلیل اینکه تیم پرس می‌شد از بیرانوند خواستم که بازی با پرتاب توپ‌های بلند انجام بدهد. در مجموع در بازی‌های سخت‌تر، شاید کارمان به مشکل بخورد ولی نوع بازی و تمرین ما، بازی کوتاه و درآمدن از پرس است. این تاکتیک را امروز خیلی خوب انجام دادیم. وقتی این تعداد موقعیت ایجاد می‌کنید و این همه کرنر به دست می‌آورید، نشان می‎‌دهد ساختار تیمی جواب می‌دهد.

سرمربی تیم ملی در ادامه درباره نظر سرمربی هنگ‌کنگ که گفته تیمش بازی بهتری برابر ایران انجام داده است، گفت: با تمام احترام به سرمربی هنگ‌کنگ، باید بگویم آمار بازی منتشر و تفاوت‌ها مشخص می‌شود. در مالکیت توپ، شوت و موقعیت، هنگ‌کنگ خیلی پایین‌تر از ما بود و اگر توپ‌هایمان گل می‌شد، تعداد گل‌ها از بازی با این تیم در تهران که ۴ گل زدیم هم بیشتر می‌شد.

قلعه‌نویی افزود: یک تیم نمی‌تواند همه بازی‌ها را یک مدل انجام بدهد. الان ژاپن دو بازی انجام داده و ۴ گل خورده است. ژاپنی که همه ادعا داشتند که یک پای فینال هست ولی ما فقط در دو بازی یک گل دریافت کرده‌ایم. ایرادهایمان را قبول دارم و باید برطرف کنیم.

وی درباره انتقادات به نحوه بازی تیم، اضافه کرد: ممنون که ضعف‌ها را مطرح می‌کنید اما نباید تمرکز و ساختار دفاعی را زیر سوال برد. تغییر هزینه دارد. تغییر تیمی که ۱۰ سال یک مدل بازی کرده است. با فلسطین در دوره قبل یک – یک کردیم ولی ما این تیم را شکست دادیم. البته همین بازی هم کلی ایراد داشت که باید آنالیز شود و از فردا باید به فکر بازی با امارات و مرحله حذفی باشیم. امیدوارم با انتقادات بازی به بازی بهتر شویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال با اشاره به نقدهایی که امروز نسبت به گذشته به تیم ملی وارد می‌شود، گفت: امکانات در ۸ سال گذشته در اختیار این تیم بوده است، از هزینه‌های آنچنانی تا کمپ‎‌های آنچنانی که داشتند. تیم هم ۴ سال قبل، ۴ سال جوان‌تر بود اما از آن تیم اینقدر انتقاد نمی‌شد و انتقادات الان جای تعجب دارد! یک سری بخل و حسادت دارند و نمی‌خواهند تیم ملی نتیجه بگیرد ولی همان آدم‌هایی که الان انتقاد می‌کنند چرا در ۸ سال گذشته هیچ انتقادی نکردند!

وی افزود: اینکه آن زمان انتقاد نمی‌کردند دو حالت دارد، یا جرات نداشتند یا دنبال بخل و حسادت هستند و می‌خواهند به این تیم بزنند. اینکه در گذشته برابر فلسطین مساوی می‌کردند نتیجه خیلی خوبی بود اما الان که این تیم را شکست داده‌ایم انتقاد می‌کنند!

قلعه‌نویی اضافه کرد: اردن را شکست دادیم چقدر به ما حمله شد، هر تیمی را می‌بریم به ما حمله می‌کنند، این در حالی است که ۸ سال گذشته هیچ حمله‌ای به تیم ملی نمی‎‌شد و همه چیز گل و بلبل بود. قلعه‌نویی ایراد دارد اما زحمت بچه‌ها را زیر سوال نبرید. بچه‌ها زحمت می‌کشند، هر بازی ۱۰، یازده کیلومتر می‌دوند، کادر فنی ما به‌روز و علمی است.

وی یادآور شد: در چند بازی گذشته بالای ۴۰ گل به ثمر رسانده‌ایم. می‌گفتند اردن یا فلسطین را که شکست دادید، تیم‌های ضعیفی بودند اما دیدید آنها چه بازی‌هایی انجام دادند. به همین خاطر معتقدم که انتقاد باید بشود اما این نقد با حب و بغض یک چیز دیگر است!

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha