بازدید وزیر دفاع انگلیس از ناو این کشور در دریای سرخ، در پی ناکامی تجاوز نظامی به یمن

لندن – ایرنا – وزیر دفاع انگلیس در پی ناکامی تجاوز نظامی این کشور علیه مواضع ارتش ملی یمن، از ناو این کشور در دریای سرخ بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، گرنت شپس روز جمعه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که دیروز (پنجشنبه) از ناو موسوم به «اچ‌ام‌اس دایموند»، بازدید کرده است. وی ادعا کرد که این کشتی به ماموریت خود در زمینه محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر حملات انصارالله ادامه می‌دهد.

در حساب کاربری متعلق به این ناو هم آمده است که در جریان بازدید گرنت شپس، درمورد حمله اخیر مشترک انگلیس و آمریکا به اهداف ارتش یمن و «اطمینان از اینکه کشتی‌های تجاری می تواند با خیال راحت از دریای سرخ عبور کند» بحث و تبادل‌نظر شد.

این درحالیست که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای دریایی یمن هشدار داده‌اند که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را در دریای سرخ تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس جمعه هفته پیش به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی به مواضع انصارالله یمن حمله کردند، اما این اقدام به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانست حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

دیروز یک رسانه انگلیسی گزارش داد که کشتی‌های تجاری در پی حوادث اخیر، مسیر طولانی‌تری را برای پرهیز از دریای سرخ طی می‌کنند. بر اساس گزارش اسکای نیوز، آن دسته از کشتی‌هایی که همچنان از این آبراه استراتژیک عبور می‌کنند، از اسم رمز «ارتباطی با اسرائیل نداریم» استفاده می‌کنند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha