همه دنیا امروز می‌تواند در پایمردی و آزادگی مزین به تندیسی طلا به نام غزه شود

تهران- ایرنا- کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل و غرب آسیا ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۲۹ دی ماه روز «غزه» گفت: همه دنیا امروز می تواند در پایمردی و آزادگی مزین به تندیسی طلا به نام غزه و مردم این خطه از کشور مسلمان فلسطین شود.

به گزارش ایرنا، امروز، ۲۹ دی ماه در تقویم مناسبتی ایران به عنوان «روز غزه» نامگذاری شده است. نامگذاری به افتخار رشادت های مردم فلسطین که در سال ۱۳۸۷ برای مقاومت و مقابله با تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان حمله نظامی و درگیری های ۱۷ روزه (۲۷ دسامبر ۲۰۰۸ تا ۱۷ ژانویه ۲۰۰۹ ) صورت گرفت.

در نخستین روز از این درگیری های سه هفته ای و در پی اقدامات تجاوزکارانه نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی از هوا، دریا و زمین و نامگذاری آن با عنوان "سرب گداخته"، شمار زیادی از فلسطینی ها شهید یا زخمی شدند تا جایی که برخی شمار شهدا را بیشتر از زمان اشغال فلسطین در سال ۱۹۴۸ میلادی می دانند و به همین خاطر این روز «کشتار شنبه سیاه» هم نامگذاری شده است.

شهر عرب‌نشین و باستانی غزه در دو دهه گذشته تحت شدیدترین محاصره نظامیان صهیونیست قرار داشته است و عمال تل آویو به بهانه های مختلف هر از چند گاهی اقدامات ضدبشری نظیر قطع ارتباط با دیگر مناطق، ممانعت از ماهیگیری اهالی و ورود سوخت، غذا و دارو یا تجاوزات نظامی گسترده را علیه ساکنان آن انجام می دهند.

همه دنیا امروز می تواند در پایمردی و آزادگی مزین به تندیسی طلا بنام غزه شود

این روز یادآور سال ها ظلم و بی عدالتی رژیم اشغالگر قدس علیه مردم مظلوم فلسطین است؛ مظلومیتی که با آغاز دور جدید تجاوزات نظامی این رژیم به اوج خود رسیده و جامعه جهانی را یکصدا علیه این رژیم کودک‌کش متحد کرده است.

اکنون در آستانه بیستمین سالگرد محاصره این شهر مقاوم هستیم؛ شهری که در طول بیش از ۱۰۰ روز گذشته اثبات کرد این نامگذاری بسیار دقیق و صحیح بوده است.

سیدرضا صدرالحسینی کارشناس ارشد مسائل بین‌الملل و غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا تاکید کرد: شاید کمترین دین مردم همه کشورهای جهان به ویژه کشورهای مسلمان به مسلمانان غزه این است که در تقویم رسمی خود روزی را به نام غزه نام گذاری کنند.

وی ادامه داد: چراکه کشورهای اسلامی در طول بیست سال گذشته متاسفانه کمترین حمایت های حقوقی، رسانه ای و انسانی را از فلسطینیان و مردم غزه داشته اند و حتی در طول بیش از ۱۰۰ روز گذشته با سکوت و حتی همراهی خود با رژیم صهیونیستی شرایط مردم مقاوم این خطه جغرافیایی در فلسطین را سخت تر کردند.

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: به نظر می رسد امروز موضوع مهم غزه و مردم مسلمان آن می تواند به عنوان یک الگوی نجات بخش برای همه آزادگان جهان از تفکرات و اندیشه های گوناگون بویژه مسلمانان قرار گیرد.

صدرالحسینی ادامه داد: در واقع مردم غزه ثابت کردند که با توکل، صبر و تاسی به آیات الهی قرآن مجید می توان الگوی بی بدیلی برای آزادگی در جهان شد.

همه دنیا امروز می تواند در پایمردی و آزادگی مزین به تندیسی طلا بنام غزه شود

وی اظهار داشت: به نظر می رسد که در شرایط کنونی یکی از وظائف اصلی همه اندیشمندان، دانشمندان، اساتید، سخنوران و همچنین اصحاب رسانه بزرگداشت این روز در همه تریبون ها است چراکه ما می توانیم با ایجاد ادبیات مناسب، گفتمان سازی لازم را برای مخاطبین خویش ایجاد کرده و بدین شکل برگی از تاریخ بشریت را به نگارش درآوریم.

این کارشناس ارشد مسائل بین المللی و غرب آسیا با اشاره به اینکه، غزه امروز توانسته است آزادگی و پایمردی خویش را در برابرهمه قدرت های نظامی جنایتکار جهان از جمله کشورهای عضو ناتو به اثبات برساند، گفت: بر همین اساس همه دنیا امروز می تواند، در پایمردی و آزادگی مزین به تندیس طلا غزه و مردم مقاوم این خطه از کشور مسلمان فلسطین شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha