۲۹ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۳۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85358804
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: مسئولان به مطالبات و مشکلات مردم توجه کنند

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: مسئولان باید به مطالبات و خواسته‌های مردم توجه و برای رفع آن با همه توان همت کنند، موضوعی که رهبر معظم انقلاب هم بارها بر آن تاکید داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج به دیدار اخیر روحانیان و علمای کشور با رهبر معظم انقلاب اشاره و اظهار کرد: رهبری در این دیدار از مسئولان خواستند که به مطالبات و مشکلات مردم و تعامل با آنان توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: دغدغه اصلی رهبر معظم انقلاب، خواسته ها و مشکلات اقتصادی مردم است و دولتمردان و دستگاه های مختلف باید با تمام توان در این راستا گام بردارند.

امام جمعه سنندج همچنین به دیدار علما و روحانیان با رئیس جمهور اشاره و اضافه کرد: دکتر رئیسی در این دیدار، بر لزوم اجرایی شدن مناطق آزاد تجاری و اختصاص درصدی از درآمدهای مرز به خود استان‌ تاکید کرد، موضوعی که در کردستان باید با جدیت دنبال شود.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه هدف دشمن تضعیف اقتصاد مسلمانان است، یادآور شد: کشورهای اسلامی با حفظ وحدت و انسجام، توطئه‌های دشمن را ناکام گذاشته و در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی بایستند.

محکومیت ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گرامیداشت شهادت ۲۲۰ نفر در بمباران رژیم بعث در سنندج در سال ۱۳۶۵ و وضعیت نامطلوب آرامستان بهشت محمدی سنندج (به ویژه قطعه های ۱۰ و ۱۱) و ضرورت رسیدگی به آن توسط شهرداری و بهداشت، از مواردی بود که وی به آن اشاره کرد.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالاحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دار الاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر سنگ‌نوشته های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha