آمادگی مسکو برای ارتقای دوباره روابط اقتصادی با سئول

تهران- ایرنا- گئورگی زینوویف سفیر روسیه در کره جنوبی اعلام کرد که مسکو این آمادگی را دارد تا در صورت زیرپا گذاشته نشدن خطوط قرمز مد نظر روسیه از سوی کره جنوبی، روابط خود با سئول را مجدداً ارتقا دهد.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، سفیر روسیه در کره جنوبی تائید کرد که مسکو و سئول می‌توانند روابط خود را در صورتی که کره جنوبی از خط قرمز روسیه مبنی بر تحویل ندادن سلاح‌های کُشنده به رژیم کی‌یف عبور نکند، احیا کنند.

زینوویف در جریان یک کنفرانس خبری، خاطرنشان کرد: تا زمانی که طرف کره‌ای از خط قرمز تعیین شده از سوی مسکو مبنی بر تحویل مستقیم تسلیحات کُشنده به اوکراین عبور نکند، ما آماده‌ایم به کره جنوبی به‌عنوان یک شریک بالقوه نگاه کنیم و رابطه مسکو و سئول دستخوش آسیب جدی نخواهد شد.

سفیر روسیه در سئول با بیان اینکه تحویل ندادن محموله‌های تسلیحات کُشنده از سوی کره جنوبی به اوکراین برای روسیه موضوعی بسیار با اهمیت است، یادآور شد: سئول اعلام کرده است که این مسئولیت را با جدیت دنبال می‌کند که فروش محموله‌های تسلیحات کُشنده کره‌ای مطابق با قوانین تجارت بین‌المللی انجام شده و این تسلیحات کُشنده در نهایت در اختیار یکی از طرفین درگیر در جنگ اوکراین (یعنی کی‌یف یا مسکو) قرار نگیرد.

نیروهای روسیه به عملیات نظامی ویژه خود ادامه می‌دهند و عملیات آزادسازی چهار منطقه‌ای که سال گذشته به روسیه ملحق شدند (جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوهانسک و استان‌های زاپروژیا و خرسون) را تکمیل کردند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha