معاون رییس جمهور: عبور از کشاورزی سنتی ضرورت کشور است

ساری - ایرنا - معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: کشاورزی سنتی در کشور با مصرف آب زیاد و محصول کم، صرفه اقتصادی ندارد و حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته با آبرسانی زیر سطحی یک ضرورت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داود منظور شامگاه پنجشنبه در بازدید از طرح‌های پیشرفته کشاورزی روستای خرماکلای قائم شهر افزود: با بهره مندی از فناوری‌های نو و کشاورزی پیشرفته تولید رونق بیشتری پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح آبرسانی زیر سطحی با آب کم، محصولات کیفی خوبی تولید می شود که کشاورزان ما باید این امر را جدی بگیرند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر کشاورزان در کشور به این باور رسیدند که برای تولید محصول کیفی باید از کشت سنتی عبور کنند گفت: روستای خرماکلای قائم شهر نمونه موفقی از کشاورزی پیشرفته است.

وی ادامه داد: شکل گیری تشکل های مردمی در قالب تعاونی ها برای تولیدکنندگان ضروری است که زنجیره تولید را تکمیل می کند.

استاندار مازندران هم در این بازدید گفت: طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای مازندران در دستور کار قرار گرفت تا این روستاها مانند خرماکلای قائم شهر به کشاورزی پیشرفته دست یابند.

محمود حسینی پور اظهار داشت: یکصد روستای مازندران در قالب طرح توانمندسازی ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند و برای یکصد روستای دیگر کارهای مقدماتی و آموزش آغاز شد.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم محرومیت زدایی است طرح توانمندسازی روستاها تحقق همین برنامه است.

به گزارش ایرنا، طبق برنامه ۱۰ ساله توسعه گلخانه های کشور، وسعت این اماکن تا پایان سال ۱۴۰۴ باید به ۴۸ هزار و ۳۵۵ هکتار برسد. در حال حاضر سطح گلخانه های کشور حدود ۲۰ هزار هکتار است که حدود ۸۰ درصد زیرکشت محصولات گلخانه ای شامل سبزی و صیفی و ۲۰ درصد در بخش گیاهان زینتی و سایر محصولات میوه ای است.

استان مازندران با تولید ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی سالانه حدود هفت میلیون تن محصول کشاورزی تولید می کند.

این استان با برخورداری از ۲ و نیم درصد سطح زراعی کشور سالانه هفت درصد از تولیدات کشاورزی و ۱۱ درصد از ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را در اختیار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha