استاندار: احیای خلیج گرگان، کشاورزی گلستان را از نابودی نجات داد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با تاکید بر اینکه خشکی خلیج گرگان، کشاورزی این استان را نابود و ۶۰ هزار کانون ریزگرد نمکی ایجاد می‌کرد، گفت: دولت با رویکرد جهادی مبتنی بر قانون برای احیای این پهنه آبی گام برداشت.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه شامگاه پنج‌شنبه در دیدار با مردم نوکنده در غرب گلستان اظهار کرد: این استان بیش از هر زمان دیگر در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته که گواه آن رشد قابل‌توجه در شاخص‌های مختلف اقتصادی است.

وی با بیان اینکه گلستان از رشد اقتصادی منفی ۵.۸ به رشد مثبت ۳.۳ رسیده و رشد هشت درصدی استان محقق شده، افزود: گلستان در شاخص فقر و درآمد سرانه خانوار جزو چهار استان آخر کشور بود که در هر ۲ شاخص ارتقا پیدا کرد.

زنگانه با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی گلستان در دولت سیزدهم به میانگین کشوری نزدیک شده است، تصریح کرد: گلستان در کنارسمنان و قم، رشد مثبت را در بخش‌های مختلف خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای گلستان در ۲ سال اخیر نسبت به مدت مشابه قبل چهار برابر شد، اظهار کرد: شتاب پروژه‌های عمرانی در استان تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام را از هزار و ۲۰۰ به ۸۰۰ پروژه رساند.

به گزارش ایرنا، استاندار گلستان در ادامه سفر به شهرهای کوچک گلستان و به منظور ارتباط بی‌واسطه و رودررو با مردم، روز پنج‌شنبه به شهر نوکنده از توابع شهرستان بندرگز واقع در غرب استان گلستان سفر کرده است.

استاندار گلستان در پایان مراسم دیدار مردمی با مردم نوکنده به بررسی مشکلات و مطالبات این شهر پرداخت و مدیران ذی‌ربط را موظف کرد در اسرع وقت نسبت به حل مشکلات و دغدغه‌های مردمی اقدام کنند.

در پایان این مراسم نیز میز خدمت برپا شد و مدیران دستگاه‌های اجرایی از نزدیک به مطالبات و سوالات مردم پاسخ دادند.

نوکنده در جنوب غربی شهرستان بندرگز واقع شده که سال ۱۳۷۴ به شهر ارتقا پیدا کرده و هفت هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha