تعهد اشتغال امسال مازندران ۱۱۰ درصد محقق شد

ساری - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، میزان تعهد اشتغال امسال در  مازندران را ۴۸ هزار و ۹۹۰ شغل ذکرکرد و گفت که تعهد اشتغال این استان در سالجاری تاکنون ۱۱۰ درصد محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باقری روز جمعه در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که در سالن جلسات بانک رفاه مازندران برگزار شد، با اشاره به اهمیت رسانه و اطلاع‌رسانی، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی اقدامات شاخص را به روابط عمومی و رسانه عا اعلام کنند تا مردم از خدمات صورت گرفته دولت مطلع شوند.
وی با بیان اینکه مازندران به لحاظ میزان اشتغال ایجاد شده در سالجاری از استان‌های برتر کشور معرفی شده است، از پایش و صحت‌سنجی اشتغال در استان خبر داد و تصریح کرد: اطلاعات حوزه اشتغال باید در سامانه رصد به درستی وارد شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، میزان اعتبارات در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات به طرح های مشاغل خانگی در سالجاری را یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال ذکرکرد و افزود: با توجه عمکرد مطلوب استان در جذب، این میزان به یکهزار و ۵۴۰ میلیارد افزایش یافته است.

تعهد اشتغال امسال مازندران ۱۱۰ درصد محقق شد
باقری از صدور حدود هشت هزار مجوز مشاغل خانگی در طی امسال در مازندران خبر داد و افزود: مازندران در حوزه تحقق اشتغال و اعتبارات مشاغل خانگی از استان‌های برتر کشور است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد تبیین در بخش های مختلف به ویژه حوزه اشتغال باید مورد توجه ویژه مدیران و کارکنان قرار گیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بر لزوم توجه ویژه دستگاه های اجرایی ذیربط و بانک‌ها به توسعه بخش تعاون تاکید کرد.
مدیر امور شعب بانک رفاه مازندران نیز در این آیین با اشاره به اینکه بانک رفاه یکهزار و ۶۰ شعبه با ۱۲ هزار نیرو در سطح کشور را زیرپوشش دارد، گفت: سرمایه این بانک ۶۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است که این میزان سرمایه رتبه نخست در شبکه بانکی کشور است.
محمد االله‌مرادی با اشاره به اینکه این بانک ۴۱ میلیون نفر مشتری دارد و تمام خدمات بانکی در بانک رفاه ارائه می شود، افزود: بانک رفاه استان دارای ۶۰ شعبه، ۶۶۰ نفر پرسنل، ۶ باجه، ۱۷۷ دستگاه خودپرداز و ۳۲ هزار دستگاه پوز است.
االله‌مرادی از مشارکت بانک رفاه استان در حوزه‌ طرح های آبرسانی و راه و شهرسازی خبر داد و گفت: با اجرای ۷۰ درصد شاخص‌های عملکردی در کشور رتبه یک تا سه را در اختیار داریم.
مدیر امور شعب بانک رفاه مازندران با اعلام اینکه در جذب منابع و مطالبات رتبه خوبی داریم، افزود: با تعامل و همکاری این بانک، چهار واحد صنعتی راکد در سطح استان احیا و بهرچرخه تولید بازگشتند ضمن اینکه به هیچ وجه برای پرونده‌ها اقدامات قضایی انجام نشده است.

از مجموع ۱۴ هزار و ۶۳۰ تعاونی تشکیل شده در مازندران، هفت هزار و ۸۰۶ تعاونی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، خدماتی، تولیدی، توزیعی، مسکن و عمران در مازندران مشغول فعالیت هستند و بقیه غیرفعال و راکد هستند.
تعداد اعضای تعاونی‌های فعال استان ۱۲۲ هزار و ۴۰۳ نفر است که در مقایسه با سایر شرکت‌ها، بخش خدمات با ۲ هزار و ۶۹۶، کشاورزی با ۲ هزار و ۱۶۲ و بخش صنعت نیز با یکهزار و ۳۹۷، مسکن با ۳۵۵، تامین نیاز مصرف کنندگان با ۱۹۱ و تامین نیاز تولید کنندگان با با ۱۵۲ شرکت، بیشترین تعداد تعاونی‌های فعال و ثبت شده را در مازندران تشکیل می‌دهند.

تعهد اشتغال امسال مازندران ۱۱۰ درصد محقق شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha