مولانا فضل‌الرحمان: دشمنان ایران و پاکستان درصدد بهره‌برداری از حوادث مرزی هستند

اسلام‌آباد - ایرنا - رهبر حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران را برادرانه و مبتنی بر تاریخ و فرهنگ مشترک توصیف کرد و هشدار داد که دشمنان ما درپی بهره‌برداری از اوضاع فعلی هستند لذا باید از راه دیپلماسی به حل چالش‌ها برسیم.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از روابط عمومی حزب جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل)، مولانا فضل الرحمان طی بیانیه‌ای در اسلام‌آباد در واکنش به رویدادهای اخیر در مرزهای ایران و پاکستان گفت: کشور برادر و همسایه ایران و پاکستان از قرن‌ها روابط دیرینه و برادرانه دارند که ریشه در مشترکات قوی تاریخی و فرهنگی دارد.

وی اظهار داشت: ترمیم اعتماد متقابل نیاز امروز ایران و پاکستان است زیرا دشمنان ما درپی بهره‌برداری از تحولات اخیر در مرزها دارند.

مولانا فضل الرحمان افزود که روابط حسنه ایران و پاکستان هرگز به چنین سطحی نرسیده که دو طرف بخواهند با تنش یا رویکرد نظامی به مسائل یکدیگر بپردازند لذا باید با شیوه‌های مذاکره و دیپلماسی به راهکار حل چالش‌ها برسیم.

علامه ناصر عباس جعفری رئیس حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان (MWM) نیز در واکنش به حوادث اخیر در مرزهای مشترک با ایران گفت: تداوم تنش‌ها صرفا برای دشمنان دو کشور منفعت خواهد داشت لذا دو همسایه برادر با خردمندی و گام‌های اطمینان بخش از ایجاد هرگونه خلاء در روابط برادرانه جلوگیری نمایند.

وی خواستار حداکثر خویشتنداری از سوی طرفین و اجتناب از هرگونه نظامی گری شد و تاکید کرد: برای تنش زدایی اقدامات مسالمت آمیز ضروری است.

براساس این گزارش، به گفته معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، ارتش پاکستان حدود ساعت ۴:۳۰ صبح پنجشنبه ۲۸ دی ماه توسط سه فروند پهپاد به سه نقطه مسکونی در یکی از روستاهای مرزی ایران حملاتی را انجام داده است.

علیرضا مرحمتی اظهارکرد:‌ در این حملات چهار منزل مسکونی تخریب شده و حدود ۱۰ زن و کودک کشته شده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: افراد کشته شده از اتباع پاکستانی هستند که دستگاه امنیتی و مسئول در حال پیگیری هستند تا مشخص شود این اتباع مذکور چگونه در مناطق مرزی ما و در این روستا ساکن شده بودند.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز ضمن محکومیت حمله بامداد پنجشنبه پاکستان به نقطه مرزی ایران اعلام کرد کاردار سفارت این کشور در تهران در حال احضار به وزارت امور خارجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha