۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۵۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85358386
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعلام ممنوعیت تردد ترافیکی در محدوده اقامه «نماز باران» در اصفهان 

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از اعمال ممنوعیت‌های ترافیکی در اطراف محل اقامه‌ «نماز استسقاء» (طلب باران) در صبح روز جمعه خبر داد.

به گزارش ایرنا، نماز باران ساعت ۱۰ صبح فردا به امامت آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان در محوطه‌ گلستان شهدای این شهر برگزار می‌شود.
سرهنگ اصغر زارع روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محدودیت‌های ترافیکی بمنظور ایجاد نظم و تسهیل عبور و مرور، بصورت مقطعی در خیابان‌های اطراف مُصلا و گلستان شهدا اعمال خواهد شد.


وی با بیان‌ اعمال این محدودیت از ساعت ۱۰ تا ۱۴ روز یاد شده تصریح کرد: این تدابیر مقطعی در خیابان مُصلا محدوده چهارراه فرایبورگ، تقاطع مُصلا، شیخ مفید و خیابان سجاد محدوده میدان شهید لاوی تا میدان بسیج اعمال می‌شود.


رییس پلیس راهور استان اصفهان از شهروندان خواست در زمان اعلام شده، ممنوعیت اعمال شده را رعایت و در این مدت از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.


به گزارش ایرنا، این چندمین بار است که در طلبِ بارش باران، مردم این دیار به خواندن نماز باران فراخوانده می‌شوند، پیش از این نیز در آذر سال ۱۴۰۰ آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، «نماز استسقاء» را در گلستان شهدای اصفهان اقامه کرده بود.
پیش‌بینی‌های هواشناسی استان مبنی بر بارش‌های خوب در پاییز و زمستان تاکنون محقق نشده است و مردم این دیار همچنان چشم انتظار سخاوت آسمان هستند.

کاهش بارش‌های پاییزه و زمستانه حتی در مناطق سردسیر استان نیز وضعیت نگران‌کننده‌ای را برای منابع آبی منطقه از جمله رودخانه «پلاسجان» و چشمه «لنگان» ایجاد کرده است، در حالی که ارتفاع و ذخیره برف در سال گذشته موجب شده بود تا رودخانه‌ها و برخی چشمه‌ها در بیشه‌زارهای غرب اصفهان تا اواسط تابستان جاری و سرریز شوند.

در حالی که سال گذشته، مردم شهرها و روستاهای غرب اصفهان از سختی تردد بدنبال بارش مُتوالی برف گِله‌مند و مسوولان برای برفروبی و بازگشایی مسیرها به تکاپو افتاده بودند؛ اکنون تکرار تنها یک قاب از آن برف به آرزوی مشترک مردمان این خطه تبدیل شده است.

به گفته مسوولان، با وجود بارش‌های پراکنده، هنوز ۹۶ درصد از مساحت استان با خشکسالی خفیف تا شدید مواجه است.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی اصفهان، میانگین بارندگی سال زراعی جاری استان از اول مهر تا ۲۸ دی ۳۱.۷ میلیمتر گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد کاهش داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha