گام نخست مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس مازندران به بهره برداری رسید +فیلم

ساری - ایرنا - گام نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران در محوطه‌ای به مساحت ۱۴۵ هزار متر مربع با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه امروز پنجشنبه در ساری مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور، استاندار مازندران، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران، معاون عمرانی استاندار مازندران، فرماندار ساری و جمعی از فرماندهان پیشکسوت و خانواده های شهدای دفاع مقدس، معاون رئیس جمهور را همراهی کردند.

مردم ولایت مدار مازندران با پیشینه مذهبی و دینی در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشتند و ساخت مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس با هدف انعکاس گوشه ای از خاطرات سال های حماسه، عشق و ایثار دلیر مردان این خطه سرسبز ساخته شده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران در این مراسم با اظهار این که مرحله بعدی ساخت و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان از ابتدای سال آینده اجرای می شود گفت: فاز اول مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در محوطه‌ای به مساحت ۱۴۵ هزار متر مربع آماده سازی و مورد بهره برداری قرار گرفت که شامل حسینیه وداع، بیمارستان صحرایی، مجموعه‌های نمایشگاهی و استقرار بخشی از تجهیزات نظامی است.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی اولویت فاز دوم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را احداث "تانک فارم و سالن آمفی تئاتر" عنوان کرد و گفت: توسعه و تکمیل فاز دوم به مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع از سال آینده آغاز خواهد شد.

وی میزان پیشرفت فاز اول را ۹۳ درصد و همچنین فاز دوم را ۶۵ درصد اعلام کرد.

پارک موزه دفاع مقدس مازندران با ۶۰ هکتار بزرگ ترین مجموعه فرهنگی کشور محسوب می شود که تکمیل آن در سه فاز تعریف شده و به تامین بودجه و وضعیت تورم در کشور بستگی دارد.

پارک موزه استان مازندران در واقع بازسازی و نمایش عملیات والفجر هشت دوران دفاع مقدس در حاشیه رودخانه تجن ساری است.

گام نخست مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس مازندران به بهره برداری رسید

یکی از مشخصات این پارک موزه احداث ساختمان های ' تانک فارم ' است که با الگوگیری از مخازن نفتی در شهر فاو با کاربری فرهنگی طراحی شده است.

احداث مسجد فاطمه الزهرا (س)، یادمان فاو با بنای یکهزار متر مربع در ضلع غربی عرصه فاو و با الگوگیری از مسجد فاو که توسط رزمندگان اسلام فتح، طراحی و احداث شده است از دیگر ویژگی های این پارک است.

دهکده یادمان هفت تپه هم با شبیه سازی اردوگاه هفت تپه در این محل طراحی و اجرایی شده که شامل سنگرهای بتنی، چادر، ایستگاه صلواتی، میدان، تپه ماهورها، المان ها و تندیس شهداست.

مرکز بهداری و طرح ساماندهی، احداث دیوار ساحلی رودخانه تجن و احداث سد لاستیکی به منظور شبیه سازی عملیات والفجر ۸ و عبور رزمندگان اسلام از اروندرود در حد فاصل سدانحرافی تا پل کمربندی جدید هم از دیگر بخش های این مرکز فرهنگی است.

مردم ولایتمدار مازندران با پیشینه مذهبی و دینی در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی را از خود بر جای گذاشتند و ساخت مرکز فرهنگی و هنری دفاع مقدس با هدف انعکاس گوشه ای از خاطرات سال های حماسه، عشق و ایثار دلیر مردان این خطه سرسبز ساخته شده است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز -پنجشنبه- برای بازدید از چند طرح زیرساختی مهم استان به مازندران سفر کرد.

بازدید از بیمارستان در حال ساخت تنکابن، بهره‌برداری از نیروگاه ۶ مگاواتی میاندورود ساری، افتتاح فاز اول پارک‌موزه دفاع مقدس ساری، بازدید از واحد ساوین‌تاب تولیدکننده انواع نخ پنبه‌ای و الیاف مصنوعی قائمشهر، شرکت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر یک روزه‌اش به مازندران اعلام شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha