هم‌حزبی نتانیاهو: توقف جنگ یعنی تسلیم شدن در مقابل حماس/ اذعان به آمادگی و قدرت مقاومت

تهران-ایرنا- نماینده «کِنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود در سخنانی توقف جنگ در غزه را به منزله تسلیم شدن در مقابل مقاومت فلسطین ارزیابی کرد و همزمان یک تحلیلگر نظامی صهیونیست به قدرت و آمادگی بالای مقاومت در محورهای مختلف نبرد زمینی اذعان کرد.

به گزارش امروز (پنجشنبه) ایرنا از خبرگزاری سما، «جدعون ساعر» نماینده «کِنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود و عضو کابینه امنیتی این رژیم گفت: توقف جنگ، تسلیم شدن در مقابل حماس است و این بزرگ‌ترین ضرر راهبردی برای اسرائیل خواهد بود.

در همین راستا، تحلیلگر نظامی شبکه صهیونیستی «کان» اذعان کرد: علی‌رغم گزارش‌های قبلی و برآوردهای اطلاعاتی در مورد توانایی‌های حماس، جنگ میدانی برخلاف همه تخمین‌ها و ارزیابی‌ها بود.

وی گفت: ارتش (رژیم صهیونیستی) در تمام مناطقی که نفوذ می‌کند با مقاومت شدیدی روبرو است و روحیه رزمی رزمندگان حماس بسیار بالاست و عقب نشینی نظامیان تیپ «گولانی» از محله «شجاعیه» شاهدی بر شدت جنگ در آن منطقه است.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: با وجود وسعت کم اردوگاه‌ها در مناطق مرکزی غزه، ارتش اسرائیل با نبردهای شدیدی مواجه شد. مقاومت در خانیونس، از نبردهای شمال نوار غزه تجربه کسب کرد و از روش‌های جدید جنگ استفاده نمود که استفاده از تاکتیک‌های نظامی را برای ارتش اسرائیل دشوار کرد.

وی همچنین اذعان کرد: جنگی که ما در آن مناطق شاهد آن هستیم نشان دهنده آمادگی بالای حماس و جهاد اسلامی در دوره قبل از آغاز جنگ با اسرائیل است.

این تحلیلگر همچنین گفت: شکست در ماموریت کوچاندن هزاران فلسطینی در برخی از مناطق شمال غزه و نبرد شدید در جبالیا، برنامه‌های ارتش اسرائیل برای ادامه یورش به اردوگاه جبالیا را با وجود بمباران و گلوله باران منطقه با هزاران گلوله توپ و کمربند آتش، خنثی کرد.

به گزارش ایرنا، حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و چهارمین روز خود شده که از طرفی شمار شهدای شهروندان فلسطینی به بیش از ۲۴ هزار نفر رسیده و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی به طور همزمان دریافت کرده و در عین حال به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha