۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 5479
کد خبر: 85358047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاردار پاکستان به وزارت خارجه فرا خوانده شد

۲۸ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴
کد خبر: 85358047
کاردار پاکستان به وزارت خارجه فرا خوانده شد

تهران- ایرنا- کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح در باره حمله از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان به وزارت خارجه فراخوانده شد. 

به گزارش حوزه سیاست خارجی ایرنا، در پی حمله بامداد امروز از سمت پاکستان به روستایی مرزی در استان سیستان و بلوچستان ساعتی پیش کاردار پاکستان در تهران برای ادای توضیح درباره این حادثه به وزارت خارجه فراخوانده شد.

کاردار سفارت پاکستان در تهران، امروز توسط مدیرکل آسیای جنوبی در اعتراض به تجاوز مرزی این کشور به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل آسیای جنوبی با محکوم کردن اقدام نظامی انجام شده علیه مناطق مسکونی مرزی که منجر به کشته شدن ۶ کودک، ٢ زن و یک مرد پاکستانی مرز نشین شد، اظهار داشت، آنچه در عملیات ضدتروریستی قرارگاه مرزی استان سیستان و بلوچستان انجام شد، دقیقا علیه تروریست‌های مسلحی بود که آماده عبور از مرز جهت اقدامات جنایتکارانه خود علیه شهروندان بودند.

مدیرکل آسیای جنوبی با اشاره به سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران و رابطه خوب دو کشور تاکید کرد، انتظار داریم دولت پاکستان به تعهدات بین المللی و دو جانبه خود در خصوص مبارزه با تروریسم عمل نماید.

کاردار پاکستان اظهار داشت، مطالب مطروحه را به وزارت خارجه پاکستان منتقل خواهد کرد.

وزارت خارجه پاکستان در بیانیه‌ای در خصوص حمله امروز این کشور به به یک روستای مرزی در اطراف سراوان تاکید کرد که پاکستان کاملاً به حاکمیت و یکپارچگی ارضی جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارد.

گفتنی است حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز گذشته در خصوص حملات اخیر ایران به گروه‌های تروریستی در پاکستان گفت: هیچ یک از شهروندان پاکستانی مورد حمله موشک و پهپادهای ایرانی قرار نگرفتند. گروه جیش العدل را هدف قرار دادیم نه شهروندان پاکستانی، هدف ما ایرانی‌های تروریست در خاک پاکستان بوده است.

پیش از این اسلام آباد، کاردار سفارت ایران را پس از هدف قرار گرفته شدن مقر تروریست ها توسط ایران به دلیل آنچه که نقض حریم هوایی این کشور خواند به وزارت خارجه پاکستان احضار کرد.

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha