دستگاه های فرهنگی در ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش آفریی کنند

خرم‌آباد _ ایرنا _ معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان گفت: دستگاه های فرهنگی در ایجاد تمدن اسلامی نقش آفرین هستند و در این راستا باید هم افزایی لازم وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احسان یاوری روز پنجشنبه در آیین معارفه و تکریم مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان بیان کرد: مخاطب این نهاد کودکان و نوجوانان کودکان بوده و در این ایام شاهد پرپر شدن چند هزار نفری کودکان در غزه هستیم در حالیکه حق گویی و حق طلبی را فریاد می زنند.

وی با محکومیت کودک کشی اسرائیلی های غاصب افزود: دست پروردگان رژیم صهیونیستی در ایران مظلوم مقتدر جنایت شهدای کرمان را رقم زدند.

معاون استاندار لرستان اظهار داشت: طی روزهای گذشته سپاه پاسداران ایران اسلامی بزرگترین عملیات موشکی را علیه تروریست های اطراف کشور انجام داد و این باعث افتخار است.

یاوری ادامه داد: سرمایه اصلی هر کشور نیروی انسانی است و برای حرکت به سمت تمدنی غنی به این سمت باید توجه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مقوله تربیت برای سن کودکی و نوجوانی است و برای اینکه انسانی متعهد و کارآمد تربیت کنیم ، باید از دوره نوجوانی نیروی انسانی کشور برنامه ریزی داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با تاکید بر اینکه مکمل تربیت نهاد ارزشمند کانون پرورش فکری است، گفت: هنوز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نتوانسته است نقش بارز خود را به عرصه ظهور برساند و انتطار می رود این مجموعه نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

یاوری با تاکید بر اینکه برای تربیت هزینه کردن نوعی سرمایه گذاری بزرگ است، افزود: هم افزایی دستگاه ها و نهادهای تربیتی فرهنگی لازم است و با حفظ هویت این دستگاه ها باید تعامل وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ غنی ، تاریخی و اسلامی از ویژگی های بارز مردمان خطه لرستان است، ادامه داد: با توجه به این استعدادها زمینه رشد و اعتلای فرهنگی در این استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه باید به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم، اضافه کرد: باید در افقی روشن تمدن اسلامی را رقم بزنیم و دستگاه‌های فرهنگی در این راستا نقش آفرین هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha