تکمیل سد «لَشتو رامسر»؛ دستاورد بزرگ دولت در مازندران

نوشهر- ایرنا- بهره برداری سد انحرافی لَشتو شهرستان رامسر یکی از زیرساخت‌های مهم مهار آب‌های سطحی برای تامین آب کشاورزی است که امروز با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه و مسوولان استانی گام های تدریجی دولت سیزدهم برای حل مشکلات زیرساختی غرب مازندران است که اهالی را به رفع نیازهای منطقه امیدوار کرده است.

به گزارش ایرنا، داوود منظور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز پنجشنبه در سفر به غرب مازندران همراه با استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای و تعدادی از مدیران استان و شهرستان، سد انحرافی لشتو را افتتاح کرد.
با شکل گیری دولت سیزدهم که شعارش توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات، تمرکز زدایی، توجه به معیشت، تامین رفاه و بهبود معیشت مردم، توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بود بهره برداری سد انحرافی لشتو رامسر در غرب مازندران در سفر یک روزه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به مازندران کلید خورد و دستور کار قرار گرفت.

علاوه بر بهره برداری سد انحرافی لشتو؛ راه اندازی ساختمان اداری استانداری در غرب مازندران، احداث مرکز تجزیه و مبادلات پستی در نوشهر، ایجاد بزرگترین شهر سلامت کشور در رامسر، تسریع در احداث بیمارستان فوق تخصصی تنکابن، گازرسانی به مناطق کوهستانی، احیای مرکز مطالعات ماهیان سردآبی کشور در تنکابن، احداث آزادراه چالوس - رامسر، ایجاد دانشکده علوم پزشکی در تنکابن و راه اندازی پروازهای خارجی در فرودگاه نوشهر از جمله اقدامات جهادی دولت مردمی سیزدهم در منطقه غرب مازندران بوده است که اهالی را نسبت به حل مشکلات زیرساختی هفت شهرستان غربی استان امیدوارتر کرده است.

تقویت زیرساخت های غرب مازندران در دولت مردمی سیزدهم و اقدامات جهادی صورت گرفته تاکنون نشان از عزم و اراده مسوولان ملی و استانی برای جبران عقب ماندگی های این منطقه دارد که راه اندازی طرح های یادشده از جمله راهبردهای جهادی مسوولان دولت سیزدهم محسوب می شود.

تکمیل سد «لَشتو رامسر»؛ دستاورد بزرگ دولت در مازندران

طبق گزارش مسوولان ذیربط شهرستان رامسر ساخت سد انحرافی روی رودخانه چالکرود تاثیر زیادی در تامین آب مورد نیاز باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه دارد و دست‌کم یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای غرب استان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

با این توجه زیرساختی دولت سیزدهم و تداوم این خدمات در واقع بخش کشاورزی غرب مازندران که سال های گذشته دچار مشکلات عدیده ای نظیر تغییرکاربری شده بود به گفته فعالان حوزه کشاورزی رونق گرفته و فعالان عرصه کشاورزی منطقه نسبت به ادامه فعالیت ها امیدوار کرده است.

در این پیوند، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت ساخت این سد انحرافی روی رودخانه چالکرود تاثیر زیادی در تامین آب مورد نیاز باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی منطقه دارد و دست‌کم یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزارهای غرب استان را زیر پوشش قرار می‌دهد.

حیدر داوودیان در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات ساخت این سد انحرافی سال ۱۴۰۰ آغاز شد و طی ۲۴ ماه با تأمین اعتبار مورد نیاز به مرحله بهره‌برداری رسید. برای ساخت این سد انحرافی ۳۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: ساخت سدهای انحرافی روی رودخانه‌ها یکی از راه‌های مناسب و زودبازده برای کمک به افزایش توان تامین آب در استان است که به طور جدی در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای مازندران قرار دارد.

داوودیان افزود: حدود ۲ هزار سد انحرافی در مازندران وجود دارد که از این تعداد ۳۵۰ سد انحرافی مدرن‌سازی شده است. ضمن این‌که هشت سد انحرافی نیز در مازندران توسط شرکت آب منطقه‌ای در حال ساخت است.

بازدید از بیمارستان تنکابن، افتتاح نیروگاه ۶ مگاواتی میاندرود ساری، افتتاح فاز اول پارک موزه دفاع مقدس ساری و واحد ساوین تاب انواع نخ پنبه ای و الیاف مصنوعی قائمشهر، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه های رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در مازندران اعلام شد.

تکمیل سد «لَشتو رامسر»؛ دستاورد بزرگ دولت در مازندران

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha