۲۸ دی ۱۴۰۲، ۸:۱۳
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85357926
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی ۶۷۷ دوره آموزشی از سوی هلال احمر قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: ۶۷۷ دوره آموزشی از جمله کمک های اولیه، مناسبتی و مذهبی، آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی و دوره های تخصصی طی ۹ ماه نخست سال جاری در استان از سوی این جمعیت برگزار شد.

حسین خوئینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: برای آگاه سازی مردم و جامعه هدف در حوزه مسایل ایمنی و بهداشتی و افزایش دانش کارکنان هلال احمر، اقدام به برگزاری چنین دوره های آموزشی را در مباحث مختلف می کنیم.

وی با اشاره به اینکه دوره های آموزشی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی بیشترین شرکت کننده را داشته است، تاکید کرد: سه هزار و ۱۶۶ شرکت کننده در ۱۵۳ دوره آموزشی کمک های اولیه و سه هزار و ۲۱۶ شرکت کنند در ۱۵۷ دوره آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی حضور داشتند.

خویینی از برگزاری دوره های متعدد تخصصی جهت پرورش افراد متخصص خبر داد و افزود: ۳۷ دوره تخصصی تا پایان آذر ماه سال جاری برگزار شده که حاصل آن آموزش به ۹۴۸ داوطلب جمعیت هلال احمر استان بود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۲ خانه هلال در سطح استان که ۷۶ خانه در روستاها و ۲۶ خانه هلال در شهرها قرار دارند، خاطرنشان کرد: ۱۹۷ دوره آموزشی در خانه های هلال با هدف ارایه آموزش های لازم به مردم برای کمک به مدیریت بحران و کاهش خسارت های مالی و جانی در روستاها و شهرهای قزوین برگزار شد که ۲ هزار و ۱۹۳ داوطلب در آن شرکت کردند.

وی در عین حال نیز از همکاری جمعیت هلال احمر با اقشار و گروه های مختلف جامعه هدف خبر داد و یادآور شد: طی سال جاری همچنین ۴۳ دوره آموزشی ویژه کارکنان نیروهای مسلح برگزار شد که به سه هزار و ۹۴۴ نیروی مسلح آموزش های لازم تعلیم داده شد.

وی اضافه کرد: در زنگ ایمنی مدارس نیز امسال ۱۴۳ هزار ۹۲ دانش آموز در سراسر استان به صورت عملی و تئوری آموزش کمک های اولیه را تجربه کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وظیفه معاونت آموزش و پژوهش، برنامه ریزی و اجرای دوره‌های مقدماتی کمک های اولیه و همچنین آشنایی و مقابله با حوادث طبیعی و انسان ساخت برای عموم مردم و علاوه بر آن افرادی که به تازگی عضو جمعیت هلال احمر شده اند، می باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha