۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85357653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۳۳۳ درصدی صلح و سازش پرونده‌های قصاص در خوزستان

اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ایجاد صلح و سازش در پرونده‌ی قصاص نفس استان طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳۳ درصد رشد یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان، علی دهقانی شامگاه چهارشنبه بیان کرد: ۲۰۰ پرونده قصاص نفس با اخذ رضایت از اولیای دم در ۹ ماه سال جاری در دادگستری خوزستان به صلح و سازش ختم شد.

وی گفت: نظام حقوقی اسلام با وجود پذیرش حق قصاص در جرایم بر عفو و گذشت نیز تاکید کرده و آن را بر اجرای قصاص و انتقام از قاتل مقدم دانسته که نشان از رافت دین اسلام و اهمیت جان انسان‌ها دارد.

دهقانی ادامه داد: در همین راستا نیز نهادهای متعددی به صورت رسمی و غیررسمی در کشور فعالیت می‌کنند تا بتوانند با اخذ رضایت از خانواده مقتولان، به نجات بزهکارانی که با گذراندن دوران محکومیت عمومی خود و پشیمانی از کرده خویش، می‌توانند زندگی دوباره‌ای داشته باشند، کمک کنند.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: یکی از این نهادها شوراهای حل اختلاف است که با کمک صلح‌ یاران، معتمدین، شیوخ و بزرگان طوایف نقش موثر و قابل توجهی در گرفتن رضایت اولیای دم دارند.

وی ادامه داد: کارگروه مشترک اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از دیگر نهادهای فعال در این زمینه است که با شناسایی محکومانی که در سال‌های پایانی دوران محکومیت عمومی خود قرار دارند، تلاش می‌کنند تا با فراهم کردن زمینه کسب رضایت از شکات، به عفو آنان کمک کنند.

دهقانی گفت: راه‌اندازی پویش‌های صلح و سازش در سال‌های اخیر، نتایج موثری در این خصوص داشته و همچنین تاسیس شعب صلح و سازش در زندان‌ها و کارگروه مشترک این اداره با شورای حل اختلاف، نتایج قابل توجهی را در این خصوص به همراه داشته است.

به گزارش ایرنا، خوزستان در سال جاری به عنوان مهد صلح و سازش کشور نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha