۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85357510
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هم‌حزبی نتانیاهو: تصمیمات اشتباه کابینه ناشی از اطلاعات غلط ارتش است

تهران-ایرنا- یک عضو حزب حاکم رژیم صهیونیستی، شکست این رژیم از مقاومت فلسطین را ناشی از اطلاعات غلط ارتش اعلام کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، انتقاد «آمیت هالوی» عضو کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی از عملکرد ارتش این رژیم، به درگیری لفظی بین این عضو حزب حاکم و نمایندگان ارتش منجر شد.

این عضو حزب لیکود در نشست کمیته جنگ، خطاب به ارتش رژیم صهیونیستی گفت: شما چرا مسئولیت اشتباهات خودتان را به عهده نمی گیرید. اطلاعات ارائه شده از سوی ارتش موجب گمراهی نخست وزیر و دیگر تصمیم‌گیران شده است.

«هالوی» افزود: ارزیابی های ارتش از اساس اشتباه هستند و طرح های عملیاتی آنها در جنگ(علیه غزه) نیز کاملا غلط است.

روزنامه صهیونیستی معاریو درباره دلیل عصبانیت اعضای حزب لیکود از ارتش نوشت: اعضای لیکود می دانند که فقط نتانیاهو نیست که (باید به خاطر شکست از مقاومت فلسطین) هزینه بپردازد بلکه کل حزب باید برای این موضوع هزینه بدهد.

این روزنامه چاپ تل‌آویو افزود که عصبانیت توده صهیونیست ها از وضعیت موجود، فقط موجب برکناری نتانیاهو نخواهد شد بلکه (شکست از مقاومت فلسطین) به نام تمامی اعضای لیکود نوشته شد.

انتقاد از نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رسانه های این رژیم افزایش یافته و «بن کاسپیت» تحلیلگر روزنامه معاریو نیز نتانیاهو را به یک راننده ناشی و مست تشبیه کرد که رژیم اسرائیل را به سمت پرتگاه می برد.

به گزارش ایرنا، بعد از عملیات روانی مقاومت فلسطین در انتشار ویدئوی جدیدی از اسرای صهیونیست و به موازات آن، شکست ارتش رژیم صهیونیستی در میدان نبرد و عقب نشینی از شمال غزه، فشار افکار عمومی در سرزمین های اشغالی بر کابینه نتانیاهو افزایش یافته است.

بیشتر رسانه های رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر مطالبی درباره شکست ارتش این رژیم در غزه و پیروزی مقاومت فلسطین منتشر و خواستار مذاکره با حماس و دیگر گروه های مقاومت برای آزادی اسرای صهیونیست شدند.

در واکنش به بیش از هفت دهه ظلم اشغالگران صهیونیست، گروه‌های مقاومت فلسطین هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان این رژیم و مقاومت فلسطین، آتش بس موقت چهار روزه برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بیش از صدروز از جنگ رژیم اشغالگر علیه نوار غزه گذشت، اما دو هدف اعلامی این رژیم مبنی بر از بین رفتن مقاومت فلسطین و آزادی اسرای صهیونیست تحقق نیافته است. بسیاری از کارشناسان، ادامه این روند را برای کابینه نتانیاهو غیرممکن دانسته و معتقدند به زودی این کابینه سقوط خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha