از دورهمی برای «مسافری از گانورا» تا قطعه‌ای برای «ضد»/ «گوسفند» راهی برلین شد

اکران انیمیشن سینمایی« مسافری از گانورا» برای معلولان، حضور فیلم کوتاه «گوسفند» در جشنواره برلین، انتشار فراخوان یک جشنواره سینمایی و انتشار قطعه «ضد» عنوان چند خبر سینمایی هستند.

به گزارش ایرنا، اکران خصوصی انیمیشن «مسافری از گانورا» سه شنبه ۲۶ دی ماه در تالار ایوان شمس به همت موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز و جامعه معلولان ایران با همراهی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با هدف ارتقای وضعیت معلولان در شهر تهران در جمع مخاطبان دارای معلولیت برگزار شد.

این اکران خصوصی با حضور زهرا شمس‌احسان عضو شورای شهر تهران، فرزانه فخریان مشاور وزیر ارشاد در حوزه کودک و نوجوان، حمید گلی تهیه کننده و بازیگر حوزه کودکان، کامران عاروان مدیرعامل انجمن معلولان ایران، مهندس هادی پرگیر مدیر تامین برنامه شبکه سلامت، امیررضا مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره و حمید صاحب مدیر کل اداره سلامت برگزار شد.

شمس احسان عضو شورای شهر تهران ضمن تشکر از عوامل تولید کننده انیمیشن «مسافری از گانورا» گفت: از تیم تولیدکننده تشکر می‌کنم که هم به لحاظ فنی هم عناصر زیبایی شناختی این اثر ارزشمند را به حد اعلا رساندند.

وی در ادامه افزود: این کار هم یک ارزش اجتماعی و هم یک دغدغه‌ همگانی است. این که کارگردان و تهیه کننده این انیمیشن توانستند این موضوع را تبدیل به سناریو و داستانی کنند، نشان از دغدغه و اهمیت آن دارد. اگرچه این انیمیشن فرهنگ سازی و آموزندگی را در دستور کار داشته است، اما خود سبب تغییر یک نگرش در سطح جامعه است.

وی در ادامه گفت: ما قدردان تلاش‌های بی شائبه‌ مدیران فرهنگی هستیم که جامعه را به این پذیرش رساندند که انیمیشنی با این کیفیت به موضوع معلولیت بپردازد. اثراتی که محصولات چند رسانه‌ای دارد، بسیار ارزشمند است زیرا کودکان را مدنظر قرار می‌دهد و معلولیت و نحوه تعامل با این مفهوم را آموزش می‌دهد.

فخریان مشاور وزیر ارشاد در حوزه کودک و نوجوان مهمان دیگر این نشست، ضمن اشاره به اهمیت انیمیشن« مسافری از گانورا» بیان کرد: از آقای مافی و همکارانشان در مرکز انیمیشن سوره تشکر می‌کنم که پای چنین کاری ایستاده‌اند، زیرا این روزها ما خیلی مضامین متنوع در محصولات تصویری نمی‌بینیم. یکسری محصولات صرفا برای سرگرمی تولید می‌شوند اما در نهایت به آن چیزی که نیاز جامعه است نمی‌پردازند. «مسافری از گانورا» محصول نسلی خواهد بود که زمان های زیادی می توان در باره آن صحبت کرد.

حمید گلی بازیگر و برنامه‌ساز تلویزیون در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از تاثیرگزاری این انیمیشن در کشور مان گفت: ما گاهی یادمان می رود که جمعیت متنوعی هستیم و برای این فرهنگ‌سازی، آموزش بسیار مهم و یکی از مصادیق آن رسانه است اعم از تولیدات تلویزیون، حوزه هنری، وزارت ارشاد و آموزش و پرورش و... که در این آموزش ها کودکان یاد می گیرند با افراد معلول چگونه رفتار و تعامل داشته باشند و کودکان معلول نیز یاد می گیرند که به هر شکلی که هستند می‌توانند با عزیزان دیگر تطبیق پیدا کنند و توانمندی و استعداد های خودشان را که خداوند در آن ها به ودیعه نهاده کشف کرده و پرورش دهند.

در ادامه برنامه امیررضا مافی تهیه کننده انیمیشن «مسافری از گانورا» ضمن ابراز خرسندی برای اکران فیلم در جمع حاضر گفت: این انیمیشن محصول زحمت برادران علمدار در شهر مقدس مشهد است که با این دغدغه آمدند و اثری را ارائه کردند. یکی از وجوه خیلی مهمی که ما باید درباره آن فرهنگ‌سازی کنیم اقلیت انگاری جامعه‌ معلولان کشور است. وقتی ما اقلیت انگاری می‌کنیم یک دید غیر کارشناسی را مضاعف می‌کنیم. ما در سینما و انیمیشن و تلویزیون برای این حوزه کار کم انجام داده ایم. محصولات مرتبط با این بخش بزرگ جامعه کم تولید شده است.

وی افزود: در سازمان رسانه‌ای سوره و در تلویزیون تلاش می‌کنیم که قهرمان‌هایی از جنس معلولان روی پرده سینما و قاب تلویزیون دیده شوند. تلاش داریم در یکسال آینده سریالی که قهرمان آن معلول است را آماده پخش کنیم.

انیمیشن «مسافری از گانورا» به کارگردانی احمد علمدار و تولید مرکز انیمیشن سوره است و ۱۵ آذر ماه در تمام سینما های سراسر کشور در حال اکران است.

پخش و تبلیغات این انیمیشن سینمایی با موسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز است.

فراخوان نخستین جشنواره ملی «کیش؛ بهشت خانواده‌ها»

جزیره کیش که در برهه‌های مهم تاریخ فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ایجاد نشاط عمومی کشور همواره نقشی موثر و قابل اعتنا ایفا کرده است، این بار این فرصت را پیدا کرده که به همت معاونت فرهنگی، اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در مسیر ثبت دقایق و خاطره‌ها و به حرمت جایگاه والا و ویژه خانواده در جامعه ایرانی، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای «کیش؛ بهشت خانواده‌ها» کند تا در راه به رخ کشیدن هر چه بیشتر جاذبه‌های دیداری، از منظر هنر و با محوریت موضوع خانواده گامی تازه را بردارد.

موضوعات جشنواره:
- خانواده، کیش و محیط زیست
- خانواده، کیش و نشاط اجتماعی
- حریم خانواده، کیش و احترام به قانون
بخش آزاد با محوریت:
-محیط زیست
-نشاط اجتماعی
-حریم خانواده، و احترام به قانون

جوایز بخش ملی:

در هر بخش ۳ نفر اول، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۵۰ میلیون ریالی.

۳ نفر دوم، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰۰ میلیون ریالی.

۳ نفر سوم، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۵۰ میلیون ریالی.

جوایز بخش ویژه (آزاد):

* نفرات برتر در هر بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۱۰۰ میلیون ریالی.

جوایز بخش ویژه (آثار برتر کیشوندی):

نفرات برتر در هر بخش، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۵۰ میلیون ریالی.

-علاقمندان پس از تکمیل فرم ثبت‌نام با رعایت ضوابط مندج در آدرس اینترنتی جشنواره آثار خود را بارگزاری کنند.

- پایان زمان ارسال آثار و آغاز داوری: ۱۹ بهمن ماه ۱۴۰۲

- برگزاری آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان در جزیره کیش: ۶ اسفند ماه ۱۴۰۲

فیلم کوتاه «گوسفند» نماینده ایران در بخش فیلم‌های کوتاه فستیوال برلین

فیلم کوتاه «گوسفند» به نویسندگی و کارگردانی هادی بابایی‌فر در اولین حضور بین‌المللی خود به بخش نسل های هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلین راه یافت.

پیش از این نیز فیلم کوتاه «گوزن» ساخته قبلی هادی بابایی‌فر در فستیوال برلین ۲۰۲۲ به نمایش درآمده بود و این دومین حضور او در این فستیوال جهانی به حساب می‌آید.

عوامل فیلم کوتاه «گوسفند» عبارتند از بازیگران: رز طباطبایی، گلاویژ علم، فیلمبردار: ادیب سبحانی، تدوین: حمید نجفی راد، طراح صحنه و لباس: فراز مدیری، صدابردار: جواد جهانگیری، صداگذار: زهره علی اکبری، تصحیح رنگ: فربد جلالی، استوری برد: نیکی شریف پور، جلوه های ویژه: بیتا اخلاقی، عکاس و طراح پوستر: فرهاد همتی، مدیرتولید: سجاد سعیدی، منشی صحنه: مهسا جعفری، برنامه ریز: رضا باستانی، مدیر تدارکات: محسن لشکری، تجهیزات: izoom rental، تهیه کننده: هادی بابایی‌فر.

قطعه «ضد» با صدای حسین حقیقی منتشر شد

قطعه «ضد» همراه با موزیک ویدیو این اثر با صدای حسین حقیقی و شعری از امید روزبه منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

دیگر عوامل سازنده این قطعه که محصول سازمان سینمایی سوره است، عبارتند از آهنگساز: شروین معینی، تنظیم و میکس: علی وانیار و کارگردان موزیک ویدئو: امین ملک‌زاده.

فیلم سینمایی «ضد»، محصول سازمان سینمایی سوره، به کارگردانی امیرعباس ربیعی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در سینماهای سراسر کشور در حال اکران و مجوز قطعه این اثر توسط مرکز موسیقی حوزه هنری صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha