بازگشایی ورزشگاه تختی سمنان پس از چشم‌انتظاری چندماهه

سمنان - ایرنا - ورزشگاه تختی سمنان یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌های استان است که از اواسط پاییز ۱۴۰۲ بابت مرمت تعطیل بود و گلایه شمار زیادی از ورزشکاران را به دلیل وقفه در بازگشایی دوباره به همراه داشت. اکنون این ورزشگاه با ظاهری آراسته به روی ورزش‌دوستان بازگشایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمنان سه ورزشگاه دارای چمن طبیعی دارد که یکی مربوط به جمعیت هلال احمر استان سمنان است و از ساعت ۲۱ به بعد تعطیل می‌شود و دیگری ورزشگاه ولایت است که ساعت ۱۷ به بعد به دلیل تاریکی و نبود نور کافی قابل استفاده نیست، مگر اینکه تیم‌ها به دلیل بازی در باشگاه حضور داشته باشند و ورزشگاه تختی تنها محلی است که بیش از ۲۰۰ ورزشکار در این مکان فعالیت دارند و از پانزدهم آبان ماه به دلیل مرمت بسته بود و اکنون بازگشایی شد.

مجموعه ورزشی تختی سمنان دارای پیست دو و میدانی، تالار بدمینتون، سالن ژیمناستیک، زمین فوتبال و هندبال، زمین مینی گلف، زمین ورزش‌های راکتی، زمین اسکیت، و زمین چمن است و به بیانی دیگر، تنها ورزشگاه ارایه دهنده خدمات به رشته‌های مختلف ورزشی در شهر سمنان «استادیوم تختی» است که بسته شدن این سالن به اذعان ورزشکاران، ورزش شهر سمنان را بی‌رمق کرده بود و بازگشایی و عمل به وعده‌ها در بازپیرایی این ورزشگاه موجی از رضایت و امید را در دل اهالی ورزش ایجاد کرد.

بازگشایی ورزشگاه تختی سمنان پس از چشم‌انتظاری چندماهه

توجه دولت سیزدهم به احیای ورزشگاه تختی سمنان

مجموعه ورزشی تختی سمنان سال‌ها است که مامنی برای ورزشکاران مرکز استان محسوب می‌شود .ورزشگاهی که در زمان خودش یک مجموعه ورزشی مدرن و بسیار باکیفیت بود، اما به مرور مورد بی مهری قرار گرفت. چرا که در دوره‌های گذشته مرمت این استادیوم ورزشی مورد توجه و اولویت مسوولان نبود و اکنون در دولت سیزدهم عزم بر توجه و تقویت زیرساخت‌های ورزشی و توسعه ورزش است که این موضوع قابل تقدیر است.

چند نفر از ورزشکارانی که در ورزشگاه تختی فعالیت دارند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزودند: در پیگیری زمان بازگشایی ورزشگاه تختی پاسخ شفافی ارایه نمی‌شد، مگر رنگ زدن نرده‌ها و سکوهای ورزشگاه چقدر زمان می‌برد، ای کاش مسوولان با تسریع در کارها بر حلاوت این طرح می‌افزودند.

آنها که نخواستند نامی از آنان برده شود ادامه داند: در پیگیری زمان بازگشایی ورزشگاه مسوولان یکبار اذعان دارند، اعتبارات جوابگوی هزینه‌ها و کافی نیست و مرمت استادیوم به تاخیر افتاده است، می‌خواهیم بگوییم اگر اعتبارات کافی نیست، چرا اجرای مرمت را آغاز کردند.

آنان ادامه داد: مسوولان از اوایل آبان ماه استادیوم ورزشی تختی را به دلیل رنگ‌آمیزی و مرمت پیست دو و میدانی تعطیل کردند و اکنون امید می رود با بهبود شرایط، زمینه فعالیت ورزشکاران در رشته های مختلف به بهترین شکل فراهم شده باشد.

فاطمه یکی از افرادی که روزانه در ورزشگاه تختی مشغول به فعالیت ورزشی بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورزشگاه تختی به دلیل قرارگیری در مرکز شهر مکان مناسبی برای ورزش است. چرا که ورزشگاه ولایت دور از تراکم جمعیتی شهر است و با غروب آفتاب به دلیل تاریکی، خلوتی و تعطیلی، برای استفاده خانم‌ها مناسب نیست و من که تا پنج بعدازظهر سرکار هستم، امکان حضور زودتر در ورزشگاه را ندارم، ورزشگاه تختی مکانی مناسب از لحاظ موقعیت مکانی و جنبه‌های مختلف برای ورزش کردن خانم‌ها است.

بازگشایی ورزشگاه تختی سمنان پس از چشم‌انتظاری چندماهه

اجرای گام به گام احیای ورزشگاه تختی سمنان

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ورزشگاه تختی به منظور مرمت و رنگ‌آمیزی بسته شد و اکنون در بهمن ماه به مناسبت دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب بازگشایی شد.

سید محمدتقی علوی افزود: رنگ‌آمیزی تکمیل و پیست دو و میدانی مرمت شد و برای چمن‌کاری زمین فوتبال کودپاشی و تسطیح انجام شد و در زمان مناسب چمن‌کاری انجام می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: تقویت و توسعه ورزش این استان با اهتمام ویژه در دست پیگیری است و طرح‌های زیادی برای تقویت زیرساخت ورزشی استان سمنان در حال اجرا است که بخشی تکمیل و در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان ۵۰ هیات ورزشی دارد که از این تعداد ۴۷ هیات زیر نظر مستقیم اداره‌کل ورزش و جوانان استان فعالیت دارند.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha